تاریخ : دوشنبه 23 آذر 1394
کد 28
 

به گزارش روابط عمومی، اولین دوره ی جشنواره ی پژوهشی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه با حضور سرپرست، معاونین، اساتید، پژوهشگران ، دانشجویان و کارکنان این دانشکده برگزار شد.

در ابتدای این مراسم آقای دکتر تنومند، معاون آموزشی و پژوهشی ، ضمن عرض خیر مقدم به مهمانان و تبریک برگزاری اولین دوره ی جشنواره پژوهشی دانشکده اظهار امیدواری کرد که این جشنواره آغاز راهی باشد که به تعالی علمی و پژوهشی دانشکده می انجامد.

در ادامه این مراسم، آقای دکتر علی جنتی، سرپرست محترم دانشکده، توجه به پژوهش را یکی از لازمه های تبدیل شدن به یک دانشگاه موفق دانست و گفت: در حال حاضر یکی از اولویت های ما توانمند سازی هیئت علمی، پژوهشگران دانشجو و کارمند می باشد. و برای نیل به این هدف ما روی زیر ساخت های آزمایشگاهی کار می کنیم تا بتوانیم در آینده ی نزدیک پژوهشگران جوانی تربیت بکنیم که کیفیت علمی دانشکده را تضمین می کنند.

آقای دکتر علی جنتی ادامه داد: از دیگر اقدامات این حوزه ، حرکت به سمت ایجاد تحصیلات تکمیلی برخی از رشته ها می باشد تا از این طریق بستر مناسب پژوهشی ایجاد شود . مجموعه ی دانشکده علوم پزشکی بنا دارد با اتکا به علم و دانش هیئت علمی خود و تلاش برای جذب هیئت علمی جدید این امر مهم را عملی سازد.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی مراغه در پایان صحبت های خود از انتشار مجله علمی دانشکده خبر داد و گفت: این مجله امکان چاپ و نشر تولیدات علمی را برای پژوهشگران مان فراهم خواهد آورد. و من معتقدم این کار نه تنها در شناساندن ظرفیت پژوهشی دانشکده موثر خواهد بود بلکه به جذب پژوهشگران علاقمند به حوزه ی سلامت منجر خواهد شد.

در ادامه این جشنواره آقای دکتر حسین زادگان، عضو هیئت علمی و مدیر امور پژوهشی دانشکده، گزارشی از عملکرد پژوهشی سال های گذشته ارائه کرد و گفت: در سال های اخیر میزان تولیدات پژوهشی دانشکده رو به افزایش بوده است و امیدوارم با حمایت سرپرست دانشکده این روند ادامه داشته باشد.

گفتنی ست این جشنواره در محورهای مختلف و با هدف شناسایی ظرفیت های پژوهشی دانشکده علوم پزشکی مراغه برگزار شد. در این جشنواره پژوهشگران برتر اساتید، کارمندی و دانشجویان انتخاب شدند. همچنین با همکاری مرکز تحقیقات بین المللی جامعه ی ایمن، مرکز تحقیقات   Managerial Epidemiology راه  اندازی شد و مجله ی علمی بین المللی دانشکده علوم پزشکی مراغه که با همکاری دانشگاه کارولینسکای سوئد منتشر خواهد شد معرفی گردید.