تاریخ : شنبه 16 ارديبهشت 1396
کد 967
به گزارش روابط عمومی، این جشن باشکوه به منظور ارج نهادن به مقام ارزشمند ماما و با حضور معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه، رئیس دانشکده ، معاونین ایشان و جمعی از مسئولین، ماماها و دیگر کارکنان واحدهای مختلف دانشکده برگزار شد.
دکتر علی جنتی، رئیس دانشکده، پس از تبریک این روز، ضمن اشاره به اینکه شغل مامایی شغلی پراسترس و در عین حال بسیار حیاتی ست، گفت: آرامشی که بواسطه ی حضور ماما در کنار یک مادر باردار به او و فرزندش منتقل می شود دارای ارزش بسیار بالای معنوی ست و براین اساس می توان گفت مامایی از جمله شغل های مقدس است.
وی اذعان کرد: نقشی که ماماها در ایجاد و بسط سلامت در جامعه دارند بسیار ارزشمند است چرا که با مراقبت از مادر باردار نه تنها از سلامتی او محافظت می کنند بلکه با کمک به فرزندآوری سالم در سلامت نسل آینده جامعه هم تاثیر بسزایی دارند.
دکتر علی جنتی ادامه داد: خیلی خوشحال هستیم که پس از اجرای طرح تحول سلامت، سیستم بهداشت و درمان توانست با جذب ماما هم مشکل شغلی این قشر را حل کند و هم سطح خدمات مربوط به سلامت مادران باردار را بالا ببرد.
رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت: حضور ماماها در حوزه های بهداشتی و درمانی منجر به ترویج زایمان طبیعی شده است و امیدواریم این روند رو به رشد زایمان طبیعی با حضور ماماها بیش از پیش افزایش یابد.
در بخش دیگری از این مراسم، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه هم ضمن تبریک روز جهانی ماما، گفت: مامایی در کنار شغل های دیگری مانند پرستاری و پزشکی از جمله شغل هایی ست که تاثیر ماندگاری بر جامعه می گذارند.
دکتر احمدی، معاون درمان دانشکده، هم روز ماما را تبریک گفت و افزود: جذب ماما از اتفاق های مهمی بود که پس از طرح تحول سلامت اتفاق افتاد و در دراز مدت تاثیر آن بر روی سلامت جامعه آشکارتر خواهد شد.
در این مراسم از خانم روستا به عنوان مامای برگزیده کشوری و همچنین دیگر ماماهای نمونه و پیشکسوت شهرستان تقدیر شد.
گفتنی ست اجرای موسیقی زنده، برگزاری مسابقه حضوری، برگزاری نمایشگاه عکس و پوستر با هدف ترویج زایمان طبیعی از جمله بخش های مختلف این جشن بود.