تاریخ : چهارشنبه 6 ارديبهشت 1396
کد 953
به گزارش روابط عمومی ، گردهمایی بزرگ کارکنان حوزه سلامت با عنوان " تبیین برنامه ها ، پروژه ها و اولویتهای اساسی معاونت بهداشت در سال " در سالن آمفی تئاتر ولایت ساختمان ستاد مرکزی دانشکده علوم پزشکی مراغه برگزار شد.
در این مراسم، دکتر علی جنتی ، رئیس دانشکده ، ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته در حوزه سلامت ، تبیین شرح وظایف شفاف برای تک تک پرسنل را خواستار شد و افزود : ارتقاء کیفیت خدمات سلامت در سال 96 جزء اولویتهای اصلی دانشکده در حوزه بهداشت است و کارشناسان ستادی باید با برنامه ریزی های دقیق در دسترسی به این هدف تمام تلاش خود را انجام دهند.
ایشان ضمن اشاره به اجرای برنامه های موفق ، گفت: همدلی و اعتقاد قلبی سرمایه های اصلی در تحقق اهداف عالی سلامت هستند و من از تمامی همکاران حوزه سلامت می خواهم تا در سال 96 با پشتکار و عزمی بیش از پیش در انجام وظایف خود کوشا باشند .
در بخش دیگری از این مراسم ، دکتر مجتهدی ، معاون بهداشتی دانشکده ، به تشریح کامل برنامه ها و اولویتهای سال 96 در حوزه بهداشت پرداخت و گفت: حفظ و صیانت از منابع مالی ، فیزیکی و انسانی با هدف کاهش هزینه ها و همچنین استفاده از تولیدات ملی در جهت تحقق پیام مقام معظم رهبری تحت عنوان اقتصاد مقاومتی ، تولید - اشتغال به عنوان اولویت نخست حوزه بهداشت است.
ایشان ادامه داد: از مهمترین ویژگی های کارکنان سلامت نظم پذیری و مسئولیت پذیری می باشد و با تکیه بر این ویژگی انتظار می رود تا در سال 96 کیفیت ارائه خدمات سلامت در حوزه بهداشت افزایش یابد.
ایشان ضمن تشریح شیوه اجرای برنامه پیشگیری از بیماریهای غیر واگیر ، مهمترین نتیجه اجرای این برنامه را کاهش بار بیماریهای قلبی عروقی و افزایش امید زندگی برشمرد و در ادامه گفت: برقراری نظام ارجاع ، اجرای برنامه پزشک خانواده شهری ، تقویت برنامه سفیران سلامت ، ارائه خدمات سلامت دهان و دندان جزء برنامه های اصلی در سال 96 می باشد.
معاون بهداشتی دانشکده شفاف سازی شرح وظایف و عدم تمرکز در مدیریت را رمز موفقیت در اجرای بسیاری از برنامه ها برشمرد و خواستار ایفای نقش پررنگ تر مسئولین مراکز خدمات جامع سلامت و کارشناسان ستادی در این زمینه شد .
 دکتر مجتهدی در ادامه سخنان خود به اهمیت آمادگی تمامی واحدهای بهداشتی در برابر بلایای طبیعی اشاره کرد و اذعان کرد : گزارش به موقع حوادث رخ در مناطق روستائی ، فعال شدن سریع چارت ics  به عنوان یکی از ویژگیهای اصلی در برنامه پاسخ در برابر بلایا است که باید تمامی همکاران ضمن یادگیری کامل ، با برگزاری تمرینها و مانورها به سطح مطلوب آمادگی برسند .
 در ابتدای این گردهمایی ، آقای قاسمی ، مدیر  گسترش شبکه معاونت بهداشتی ، ضمن خیر مقدم به تمامی مهمانان ، هدف از این گردهمایی را برداشتن گامی در ارتقاء کیفی فرآیندها برای فرد فرد کارکنان حوزه سلامت برشمرد و از اقدامات صورت گرفته موفق در حوزه سلامت که با تلاش تمامی کارکنان محقق شده قدردانی کرد .
در ادامه گردهمایی ، فیلم مستند اقدامات معاونت بهداشتی در طرح تحول سلامت که به همت روابط عمومی معاونت بهداشتی تهیه شده بود پخش گردید  و سپس دکتر سلیمانی ، معاون محترم فنی معاونت بهداشتی در جایگاه حضور یافت و به بیان انتظارات گروههای کارشناسی ستاد معاونت بهداشتی از تمامی پرسنل و کارکنان حوزه سلامت پرداخت .
 دکتر سلیمانی مهمترین انتظارات گروههای کارشناسی را گامی مهم در شفاف سازی انتظارات و مسئولیتها دانسته و خواستار اجرای دقیق برنامه ها و مشارکت کامل مسئولین مراکز و گروههای کارشناسی در پایش فرایندها شد .