تاریخ : دوشنبه 4 ارديبهشت 1396
کد 949
به گزارش روابط عمومی ، با حضور منتخبان دانش آموزی مقاطع راهنمایی و دبیرستانهای شهرستان های مراغه به عنوان نمایندگان سفیران سلامت ، همایش سفیران سلامت دانش آموزی در سالن اجتماعات معاونت درمان برگزار شد .
این همایش با برنامه ریزی واحد سلامت جوانان ، نوجوانان و مدارس و واحد آموزش سلامت معاونت بهداشتی  و با حضور  دکتر مجتهدی ، معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه  و آقای اسلامی، معاون مدیر کل و مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان مراغه و همچنین جمع پرشور دانش آموزان سفیر سلامت برگزار شد.
در  ابتدای مراسم،  گروه سرود مدرسه راهنمایی رحمانی با اجرای برنامه سرود آغاز گر مراسم بودند . سپس دکتر مجتهدی با حضور در جایگاه به تبیین نقش سفیران سلامت دانش آموزی پرداخت .
 ایشان به بیان اهمیت تربیت سفیران سلامت به عنوان پیام رسانان مردمی اشاره کرد و افزود: امروزه آموزش خود مراقبتی در ارتقاء سلامت به عنوان یک اصل در نظر گرفته می شود و توانمند سازی مردم به عنوان رسالتی اصلی در ارتقاء اهداف سلامت با برنامه ریزی های جامع دست یافتنی است.
معاون بهداشتی دانشکده ادامه داد: بنابراین تربیت سفیران سلامت گامی مهم در ارتقاء فرهنگ خودمراقبتی مطرح می شود و دانش آموزان سفیر سلامت باید پیام رسان آموزش ها و پیامها به خانواده و دوستان خود باشند .
در بخش دیگری از این مراسم ، آقای اسلامی ، معاون مدیر کل و مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان مراغه، با اشاره به ضرورت آموزش سلامت به مردم گفت : دو حق بر مردم به عنوان حقوق اصلی مطرح می باشد که حق اول ، حق دانستن و حق دوم حق دسترسی به نظام سلامت است.
وی ادامه داد: حق دانستن با آموزشهای جامع قابل دسترسی است و به عنوان گامی مهم در جهت توانمند سازی مردم در خودمراقبتی باید در نظر گرفته شود .
 ایشان با تبیین جایگاه دانش آموزان به عنوان سفیران و پیام رسانان سلامت ، آگاهی بخشی به این قشر پرتوان را بسیار مهم ارزیابی کرد .
آقای اسلامی با اشاره به نقش تربیت و پرورش فکری دانش آموزان ، حمایت از استعدادهای درخشان را وظیفه همگان برشمرد و افزود : رشد علمی کشور و فردایی درخشان وابسته به حمایت همه ما از آینده سازان سرزمینمان است .
 ایشان دانش آموزان را به آموزش مهارت نه گفتن فراخوانده و توجه به وجود اضطراب و استرس در دانش آموزان و آگاهی بخشی به والدین را جزء اولویتهای مشترک حوزه سلامت و آموزش و پرورش دانست .
در ادامه مراسم ، تمامی دانش آموزان به اهداء لوح و ملبس شدن به سفیر سلامت ، به عنوان سفیران سلامت دانش آموزی ملقب شدند و با قرائت سوگندنامه ، متعهد به تلاش در ارتقاء سلامت خود و خانواده و جامعه شدند .
در پایان مراسم به سفیران سلامت دانش آموزی نمونه جوایزی از طرف معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه به رسم یادبود اهدا شد .