تاریخ : يکشنبه 3 ارديبهشت 1396
کد 944
به گزارش روابط عمومی ، در حاشیه همایش پیاده روی بزرگ خانوادگی در بوستان یادگاران شهرستان مراغه ، نمایشگاه خطرسنجی سکته های قلبی ، مغزی و سرطانها برای آگاهی بخشی به عموم مردم برگزار گردید .
با توجه به تغییر چهره بیماریها از بیماریهای واگیر به غیر واگیر و شیوع بیماریهای غیر واگیر در جامعه کنونی ، آگاه سازی و تغییر سبک زندگی در پیشگیری از این بیماریها بسیار ضروری به نظر می رسد .
 اجرای برنامه های غربالگری با هدف شناسایی به موقع بیماریها در سال گذشته در شهرستان مراغه تحت برنامه ایراپن انجام شد که با هدف شناسایی چهار بیماری دیابت ، فشار خون ، آسم و سرطان با غربالگری 50000 نفر همراه بود ولی این به تنهایی کافی نبوده  و لزوم تکیه بر خودمراقبتی مردم به عنوان یکی از راهکارهای جدید مطرح شده است .
 در همین راستا ، معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه با همکاری واحد آموزش سلامت و گروه پیشگیری از بیماریها با هدف اگاهی بخشی و ارائه مشاوره های خطر سنجی اقدام به برگزاری نمایشگاه خطرسنجی سکته های قلبی ، مغزی و سرطانها در حاشیه پیاده روی خانوادگی در بوستان یادگاران شهرستان مراغه نمود.
این نمایشگاه که حاوی تابلوهای هشدار دهنده و آموزش دهنده سرطانها و بیماریهای قلبی عروقی و با مشاوره کارشناسان بیماریها همراه بود مورد استقبال مردم قرار گرفت .