تاریخ : شنبه 21 اسفند 1395
کد 906

مفدا مراغه: با سلام و عرض تبریک این دستاورد بزرگ، لطفا توضیحاتی در خصوص سوابق تحصیلی خود بفرمایید.
وحید رحمانی: سلام و عرض خسته نباشید میگم خدمت مسئولین محترم مفدا مراغه؛ همچنین تقدیر و تشکر می‌کنم از همه مسئولین دانشکده علوم پزشکی مراغه که با ابراز خوشحالی خود، شیرینی این موفقیت را دوچندان کرده‌اند. به همین خاطر لازم میدونم این افتخار رو تقدیم مسولین قدر شناس دانشکده علوم پزشکی مراغه کنم. بنده فارغ التحصیل رشته کارشناسی اتاق عمل از دانشکده علوم پزشکی مراغه هستم، در طی  چهار سال تحصیل همواره به عنوان شاگرد اول کلاس بودم و از همین جا از زحمات همه اساتیدم کمال تشکر و قدردانی را اعلام می‌کنم.

مفدا مراغه: در خصوص سوابق پژوهشی خود و اساتیدی که با آنها همکاری داشته‌اید صحبت کنید؛ نقش اساتید هیات علمی دانشکده علوم پزشکی مراغه چگونه بوده است؟
وحید رحمانی: بدون شک وجود اساتید توانمند و دلسوز در دانشکده علوم پزشکی مراغه، نقطه قوتی است که بیشتر دانشجویان از این مساله غافل هستند. بنده با راهنمایی اساتیدم توانستم در چندین همایش ملی و بین‌المللی شرکت کنم که در نوع خود بی نظیر بودند. اولین کنگره دانشجویی کشوری سرطان تبریز؛ ششمین کنگره پژوهشی سالیانه دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل؛ دوازدهمین کنگره بین‌المللی زنان و مامایی ایران؛ همایش ملی ارتقای کیفیت خدمات پرستاری در مجتمع آموزش عالی سلامت خوی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه؛ کنگره بین‌المللی چاقی مادر و کودک در دانشگاه علوم پزشکی ارومیه؛ هفدهمین کنگره پژوهشی سالانه دانشجویان علوم پزشکی کشور در دانشگاه علوم پزشکی کاشان و همایش ملی زئونوزیز با محوریت تب مالت در دانشگاه علوم پزشکی مراغه؛ از جمله همایش‌ها و کنگره‌هایی بودند که مقاله بنده و همکارانم ارائه شده‌اند. در زمینه چاپ مقالات با همکاری اساتید گرانقدرم نظیر دکتر صفیری موفق به چاپ 2 مورد مقاله ISI و حدود 5 عنوان مقاله در مجلات فارسی زبان شدم. اتمام یک مورد طرح پژوهشی تحت عنوان "بررسی میزان رعایت اصول کنترل عفونت در اتاق عمل توسط کادر اسکراب شده" نتیجه تلاش‌ها و پیگیری‌های استاد عزیزم دکتر علی‌افسری بود. چاپ دو عنوان کتاب علمی و یک مورد ثبت اختراع از دیگر فعالیت‌های پژوهشی بنده بود.

مفدا مراغه: لطفاً از سوابق خود در بخش فرهنگی و فعالیت‌های تان در این زمینه بگویید:
وحید رحمانی: فعالیت در شورای مرکزی بسیج دانشجویی؛ عضو شورای مرکزی و دبیر کمیته تحقیقات دانشجویی؛ دبیر انجمن علمی دانشجویی؛ سردبیر نشریه علمی دانشجویی؛ کسب رتبه در مسابقات تفسیر قرآن کریم و کتابخوانی؛ چاپ 3 عنوان کتاب فرهنگی؛ برگزاری چندین دوره کارگاه‌های آموزشی؛ مشارکت در اردوهای جهادی و امدادرسانی به مناطق محروم خراسان شمالی و بسیاری فعالیت‌های دیگر که در این مجال نمی‌گنجد. اما در کل میتونم این نکته رو اشاره کنم که خواستن، توانستن است؛ هر کاری اگر با خمیر مایه عشق و علاقه عجین شود، نشدنی نیست.

مفدا مراغه: از کجا با جشنواره دانشجوی نمونه آشنا شدید؟ و چگونه در این مسیر وارد شدید؟
وحید رحمانی: از همان سال‌هایی ابتدایی تحصیلم در دانشگاه با آیین نامه جشنواره آشنا شدم و با توجه به علاقه‌ای که داشتم پیگیر بودم اما واقعیت این بود که من اون موقع نمیتونستم هدفم را به زبان بیاورم اما خودباوری، تعیین هدف و از همه مهمتر تعهد به هدف باعث شد من به این موفقیت برسم.

مفدا مراغه: جشنواره دانشجوی نمونه چه مزایایی برا منتخبین دارد؟ به نظرشما دانشجویان برای ورود به این مسیر چه کاری باید انجام بدهند:
وحید رحمانی: ادامه تحصیل بدون کنکور در مقطع بالاتر؛ عضویت بنیاد ملی نخبگان و بهره‌مندی از مزایای بنیاد و جوایز نقدی از جمله مزایای این جشنواره است. بلاشک اولین و مهمترین قدم موفقیت در عرصه آموزشی است و به هیچ وجه توصیه نمی‌کنم که دانشجویان تحصیل خود را کنار گذاشته و به عرصه پژوهش و فعالیت‌های فرهنگی وارد شوند. جشنواره دانشجوی نمونه در افرادی را انتخاب می‌کند در که همه بخش‌ها سرآمد دیگر دانشجویان باشند، به همین خاطر باید به طور گسترده و با توجه به همه جوانب در این مسیر فعالیت نمود.
براساس تجربه شخصی در مواقعی که در کنار آموزش و تحصیل به فعالیت‌های پژوهشی و فرهنگی پرداخته بودم نسبت به مواقعی که صرفاً به آموزش و تحصیل مشغول بودم نتایج باور نکردنی را شاهد بودم، لذا توصیه می‌کنم دانشجویانی که علاقمند هستند بدون نگرانی و به طور همه جانبه فعالیت کنند.

مفدا مراغه: ضمن تشکر از زمانی که در اختیار ما گذاشتید؛ در پایان اگر صحبت خاصی دارید بفرمائید:
وحید رحمانی: خدای بزرگ را شاکرم که این فرصت و افتخار رو نصیب من کرده و تا جایی که در توان داشته باشم از کمک به بقیه دریغ نخواهم کرد. از زحمات پدر و مادرم که همواره بزرگترین نعمت‌های زندگیم بودند تشکر میکنم. از زحمات و پیگیری‌های ریاست دانشکده علوم پزشکی مراغه، معاونت محترم آموزشی، پژوهشی، دانشجویی و فرهنگی دانشکده علوم پزشکی مراغه، مجموعه اساتید هیات علمی، کارکنان و دانشجویان دانشکده علوم پزشکی مراغه نهایت تقدیر و تشکر خود را ابراز می نمایم.