تاریخ : سه شنبه 12 بهمن 1395
کد 839

این برنامه آموزشی در راستای ارتقاء دانش بهداشت حرفه ای در سطح جامعه با حضور جمعی از کارفرمایان صنایع ، مدیران ادارات شهرستان و کارشناسان و بازرسان بهداشت حرفه ای ،برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، در این برنامه دکتر سلیمانی، معاونت فنی معاونت بهداشتی،  پس از خیرمقدم به مدعوین ، مقدماتی درخصوص مسائل و مشکلات سلامتی و ایمنی کارگران – بعنوان قشر مولد جامعه - ارائه نمود.

ایشان با استناد به آمارهای رسمی سازمانهای بین المللی مباحث اجتماعی و انسانی و همچنین ضرر و زیانهای اقتصادی مربوط به عدم رعایت یا عدم رعایت مسائل ایمنی و بهداشت کار توضیحاتی ارائه نمود.

در ادامه این جلسه، دکتر چنگیزی - پزشک دوره دیده طب کار - مطالبی درخصوص لزوم انجام معاینات سلامت شغلی، قوانین و مقررات مربوطه و برخی بیماریهای شغلی از جمله بیماریهای ریوی ناشی از کار توضیحات مبسوطی ارائه نموده و از تجربیات چندین ساله خود از معاینات سلامت شغلی در صنایع بیان کرد.
در بخش دیگری از این برنامه، دکتر نصری درخصوص سرطانهای شغلی ، صنایع و مشاغل دارای عوامل سرطانزا و راههای تشخیص و کنترل این بیماریها مطالبی بیان نمود.

ارگونومی و اصول مربوط به آن در صنایع و مشاغل مختلف ، اصلاح و بهینه سازی روشهای کاری ، ابزار و تجهیزات محیط کار موضوع دیگری بود که توسط آقای مهندس جعفری، کارشناس بهداشت حرفه ای معاونت بهداشت ، مطرح گردید.

باتوجه به هفته سرطان خانم دکتر باهمت از طرف گروه مبارزه با بیماریها هم مطالبی درخصوص عوامل مستعدکننده بروز سرطان و راههای پیشگیری آن با اصلاح سبک زندگی و دوری از عوامل سرطانزا مانند دخانیات ، مطالبی ارائه کرد.