تاریخ : پنجشنبه 30 دي 1395
کد 819

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی، پژوهشی و دانشجویی، اداره مشاوره دانشکده علوم پزشکی مراغه همزمان با شروع امتحانات نیمسال اول تحصیلی و با هدف ارتقای وضعیت تحصیلی دانشجویان و به منظور کاهش اضطراب ایام امتحانات، کارگاه آموزشی با عنوان " بررسی علل استرس و اضطراب دانشجویان در ایام امتحانات و راههای مقابله با آن " برگزار کرد.

گفتنی است، در این کارگاه آموزشی که با تدریس حاجیه شیدایی، مسئول اداره مشاوره و عضو هیات علمی دانشکده برگزار شد، شرکت کنندگان، ضمن آشنایی با مفاهیم و علائم اضطراب، تکنیکهای کاربردی مدیریت اضطراب، روشهای مقابله و پیشگیری از آن را نیز فرا گرفتند.

همچنین، مسئول اداره مشاوره دانشکده در حاشیه برگزاری این کارگاه با اشاره به آغاز طرح پایش آنلاین سلامت روان دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی کشور افزود: دانشکده علوم پزشکی مراغه نیز همزمان با سایر دانشگاههای کشور این طرح را شروع کرده است. وی خاطرنشان کرد، دانشجویان می توانند با وارد کردن شماره دانشجویی و کد ملی خود در مدت زمان کوتاهی با استفاده از پرسشنامه استاندارد CAQ نسبت به پر کردن فرم پایش سلامت خود اقدام کنند. این عضو هیات علمی همچنین گفت: در این طرح اطلاعات دانشجو بصورت محرمانه طبقه بندی می شود و پس از آن، مشاورین اداره مشاوره و سلامت روان با تجزیه و تحلیل داده ها بصورت آنلاین به پایش وضعیت سلامت روان دانشجویان می پردازند و در گامهای بعدی نسبت به ارتقای سلامت روان دانشجویان اقدام خواهند کرد.


  • واحد ارجاع دهنده