تاریخ : دوشنبه 29 شهريور 1395
کد 558

سرپرست دانشکده علوم پزشکی مراغه: بسیاری از دستاوردهای سیستم سلامت مرهون تلاش های خستگی ناپذیر بهورزان است.

دکتر علی جنتی ضمن تبریک روز بهورز افزود: زحمتی که بهورزها در خط مقدم مراقبت های بهداشتی می کشند بسیار ارزشمند است چرا که تاثیر فعالیت های آنها به مدت طولانی در روی سیستم سلامت باقی می ماند. کما اینکه با جلوگیری از مرگ و میر نوزاد و مادر باردار شاخص بهداشتی ما در سطح بین المللی هم خیلی بهتر از بسیاری از کشورها است.

وی اضافه کرد: با مسئولیت پذیری خود بهورزها کمک شایانی به ریشه کن کردن بسیاری از بیماری ها از جمله فلج اطفال، سل و بسیاری دیگر از امراض کرده اند اما واقعیت این است که به حمد الله امروز دیگر دغدغه ی سیستم سلامت ما این بیماری ها نیستند.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه گفت: به جرات می توان گفت که امروز ما باید با تغییر رویکرد در شیوه های کنترلی و مراقبتی خود به سمت پیشگیری و درمان بیماری های غیرواگیر حرکت کنیم.

ایشان ادامه داد: به نظر می رسد امروز دیگر باید سیستم بهداشت با توانمندسازی بهورزان، کنترل، مراقبت و پیشگیری از این بیماریها را در اولویت قرار دهد. ضمن اینکه چون بهورزها در ارتباط مستقیم با اقشار مختلف جامعه هستند باید تلاش خود را در جهت آموزش مردم در رابطه با تغییر سبک زندگی به کار گیرند.

در بخش دیگری از این مراسم دکتر مجتهدی، معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه، ضمن تبریک روز بهورز و قدردانی از تلاش های آنها گفت: ما امروز می توانیم ادعا کنیم که با تلاش شما توانسته ایم بعضی از بیماری ها را کنترل کنیم اما این امر نباید موجب سهل انگاری ما در توجه به این بیماری ها باشد چرا که هر نوع کم کاری و بی توجهی ممکن باعث شود هر یک از این بیماری ها دوباره مشکل ساز شوند.

ایشان افزود: باید در همه ی مواقع امور مردم را در اولویت قرار دهیم و نباید هیچ امری شخصی موجب شود در خدمت رسانی به مردم قصور کنیم چرا که همه ی به نوعی سرباز خط اول سیستم سلامت هستیم و جایگاه خاصی را در امور مربوط به سلامتی مردم داریم.

گفتنی ست در پایان این مراسم با تقدیم هدایایی از بهورزهای نمونه ی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه قدردانی شد.