تاریخ : دوشنبه 23 تير 1404
کد 3633
به گزارش مفدا مراغه ، در ابتدای این کارگاه، دکتر رحمتی، دبیر کمیته تخصصی علوم پایه و بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز، ضمن خیرمقدم به شرکت‌کنندگان، بر ضرورت آگاهی دقیق اعضای هیئت علمی از آیین‌نامه ارتقاء تأکید کرد و گفت: هدف از برگزاری این قبیل کارگاه‌ها، شفاف‌سازی فرآیندهای ارتقاء، تفسیر درست مواد آیین‌نامه و پاسخ‌گویی به ابهامات احتمالی اعضای هیئت علمی در مسیر ارتقاء مرتبه علمی است. بدون آگاهی کافی، حتی فعالیت‌های ارزنده اعضا نیز ممکن است به درستی مستند و ارزیابی نشود.

در ادامه، ایشان ، به تبیین ساختار و رویکردهای آیین‌نامه جدید ارتقاء پرداخت و اظهار داشت: در آیین‌نامه جدید، توجه بیشتری به فعالیت‌های نوآورانه در آموزش، شاخص‌های کیفی پژوهش، مشارکت در فعالیت‌های فرهنگی و اجرایی و مستندسازی دقیق فعالیت‌ها شده است. هدف ما این است که با حضور در دانشکده‌های مختلف، این مفاهیم را به‌صورت عملی و کاربردی منتقل کنیم.

وی در ادامه با ارائه نمونه‌های واقعی از فرآیندهای ارزیابی پرونده‌ها، به سوالات متعدد حاضران پاسخ دادند و نکات کلیدی مربوط به نحوه نگارش مستندات، بارگذاری مدارک، امتیازدهی فعالیت‌ها و همچنین نقش سامانه ارتقاء در این فرآیند را توضیح دادند.

بخش دوم این کارگاه به جلسه تعاملی و پرسش و پاسخ اختصاص یافت. در این بخش، اعضای هیئت علمی دانشکده علوم پزشکی مراغه سوالات خود را درباره نحوه امتیازدهی فعالیت‌های آموزشی، شیوه مستندسازی فعالیت‌های فرهنگی، میزان تأثیر مقالات در ارتقاء، نحوه ارزیابی فعالیت‌های بالینی و اجرایی، و نیز موارد خاص مطرح کردند که پاسخ‌های دقیق و مستدل از سوی اعضای کمیته تخصصی تبریز ارائه شد.
برگزاری این نشست، فرصتی مغتنم برای تبادل تجربیات بین دانشگاه علوم پزشکی تبریز و دانشکده علوم پزشکی مراغه فراهم ساخت و زمینه‌ساز تعاملات علمی و اداری بیشتر در حوزه ارتقاء اعضای هیئت علمی شد.
در پایان این نشست، شرکت‌کنندگان با قدردانی از تیم برگزارکننده و سخنرانان، بر استمرار چنین کارگاه‌هایی در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تأکید کردند.







 
  • واحد ارجاع دهنده معاونت آموزشی ، تحقیقات و دانشجویی و فرهنگی