تاریخ : سه شنبه 10 مهر 1403
کد 3458
با تولیت اداره شهرداری و به همت گروه جوانی جمعیت ، سلامت خانواده و مدارس معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه ، در راستایی آگاه سازی مردم در خصوص بحران سالمندی ، تبیین لزوم جوان سازی جمعیت و اجرایی نمودن سیاستهای کلان جمعیتی، غرفه های مشاوره فرزند آوری ، انصراف از سقط ، طب ایرانی ، غرفه تغذیه و روان در حاشیه مراسم جشنواره دوقلویی ها برپا شد.
 
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشکده، تعداد 230 مورد مشاوره و آموزش در خصوص موارد مذکور در این غرفه ها، برای مراجعه کنندگان انجام گردید.
 
طی این مراسم، دکتر الهه حق گشایی، سخنرانی معاون بهداشتی دانشکده و رئیس مرکز بهداشت شهرستان، در جهت معرفی مرکز نفس، فرهنگ سازی در راستای جوانی جمعیت و آگاهی بخشی عمومی در جامعه برای پیشگیری از سقط عمدی جنین پخش گردید.
وی در این سخرانی بیان کرد: با توجه به ادغام برنامه طب ایرانی در نظام شبکه بهداشتی، ارایه این خدمت مذکور را در کلیه مراکز/پایگاههای خدمات جامع سلامت شهری و خانه های بهداشت برای گروه سنی افراد بالای شش سال، حایز اهمیت و مبتنی بر اسناد بالادستی خواند.
در این مراسم با دو نفر از متخصصین شهرستان خانم دکتر رضا زاده (متخصص کودکان) و خانم دکتر معرفت (متخصص زنان و زایمان)، که دارای فرزند دوقلو هستند؛ در خصوص "دنیایی شیرین مادر بودن و لذت فرزند دار شدن"  مصاحبه  شد و همچنین سه مادر منتخب از فعالان مردمی حوزه انصراف از سقط (مرکز نفس) مورد تقدیر مالی و تشویق قرارگرفتند
 
  • واحد ارجاع دهنده معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه