تاریخ : شنبه 24 شهريور 1403
کد 3449

به گزارش مفدا مراغه،کارگاه با موضوع “ نقش اساتید در سلامت روان دانشجویان ،شیوه نامه ارجاع دانشجویان به مرکز مشاوره و آموزش بتا “  توسط مرکز مشاوره و  مرکز مطالعات و‌توسعه آموزش پزشکی دانشکده علوم‌پزشکی مراغه برگزار شد.

نوشین رضایی مسئول مرکز مشاوره و سلامت روان دانشجویی دانشکده علوم‌ پزشکی مراغه به اهمیت نقش اساتید در ارتقای سلامت روان دانشجویان اشاره کرد و عوامل خطر در بروز رفتارهای غیر معمول شامل؛ جدایی از خانواده، تعارض میان هم‌اتاقی‌ها، دلتنگی برای اعضای خانواده، استرس‌های تحصیلی، مالی و اجتماعی و سایر عوامل مهم دیگر برشمرد. 

در ادامه، نشانه‌ها و سرنخ‌های قابل توجه در دانشجویان نیازمند پیگیری به طور کامل مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نحوه برخورد با دانشجوی دارای مشکل برای مثال؛ پیدا کردن زمان و مکان مناسب جهت گفت و گو، حفظ آرامش، مهارت همدلی، عدم قضاوت، انعطاف، رازداری و صریح بودن توضیح داده شد. 

همچنین، شناسایی دانشجویان دارای مشکلات عاطفی-رفتاری، ویژگی‌های دانشجویان دارای افکار خودکشی و نحوه ارجاع این دانشجویان به متخصص به ویژه مرکز مشاوره دانشکده از جمله مواردی بود که در این کارگاه به آن‌ها پرداخته شد.


 
  • واحد ارجاع دهنده معاونت آموزشی ، تحقیقات و دانشجویی و فرهنگی