تاریخ : شنبه 27 مرداد 1403
کد 3415

به گزارش روابط عمومی، کلیه کارکنان ستاد مرکزی، مدیریت غذا و دارو و معاونت درمان در کارگاه آموزشی کمک های اولیه شرکت کردند.
گفتنی است همکاران دانکشده علوم پزشکی مراغه در قالب چهار گروه مختلف با مفاهیم کمک های اولیه اشنا شدند تا در صورت لزوم و عدم دسترسی به تیم های امدادی بتوانند کمک های اولیه را برای افراد مورد نیاز انجام دهند تا از ایجاد اسیب های بیشتر و حتی مرگ انها جلوگیری نمایند.


شایان ذکر است یکی از اساسی ترین نیازهای نظام سلامت جامعه تربیت افرادی با توانایی ها و صلاحیت هایی علمی و عملی ویژه می باشد تا با آمادگی کامل در حساس ترین لحظات به یاری دردمندان بشتابند.
سرمایه گذاری برای ارتقای دانش و اطلاعات بهداشتی ، مراقبتی و امدادی و حفظ وضعیت ایده آل تمام افراد جامعه یکی از وظایف اصلی نظام سلامت است .
کمکهای اولیه مجموعه ای از ارزیابی ها و مداخلات بسیار فوری با استفاده از حداقل وسایل موجود یا گاهی بدون هیچ وسیله ای برای کمک به فرد یا افراد آسیب دیده یا شدیداً بیمار به منظور پیشگیری از وخیم تر شدن حال بیمار یا مرگ وی است.
از آنجا که این اقدامات به مهارت و تخصص نیاز دارد و فراگیری این مهارت بسیار سودمند است.
مسول اموزش کارکنان دانشکده علوم پزشکی در این راستا گفت: در این دوره سرفصل های کمک های اولیه و اهداف آن، اصول ایمنی و قانونی در کمک های اولیه، روش مواجهه با مصدوم، خفگی ها، احیای قلبی-ریوی(CPR) ، خونریزی، پانسمان، آسیب های استخوانی- مفصلی و عضلانی، بانداژ، آتل بندی، حمل مصدوم، فوریت های پزشکی، مسمومیت ها، نیش و گزش و گاز گرفتگی، سوختگی ها، آسیب های ناشی از گرما، سرما و ... به شرکت کنندگان آموزش داده شد.
به گزارش روابط عمومی، این دوره با تدریس اقای حسن امیرفضلی از کادر با سابقه مرکز فوریت های پزشکی دانشکده علوم پزشکی برگزار شد.

  • واحد ارجاع دهنده معاونت توسعه مدیریت منابع دانشکده علوم پزشکی مراغه