تاریخ : سه شنبه 23 مرداد 1403
کد 3411
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشکده و مرکز بهداشت شهرستان، شورای بهورزی معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه در محل آموزشگاه بهورزی با حضور معاون بهداشتی دانشکده، معاونین فنی و اجرایی معاونت بهداشتی و مدیر گسترش شبکه و همچنین مدیر مرکز آموزش بهورزی و نمایندگان بهورزان از کلیه مراکز روستایی؛ برگزار شد.
  • دکتر الهه حق‌گشایی، معاون بهداشتی دانشکده ضمن تقدیر از ارایه خدمات بهداشتی به مردم شهرستان توسط بهورزان روستایی، اقدامات و فعالیت‌های انجام شده در زمینه اجرای برنامه‌های بهداشتی روستایی را نقطه شروع خدمات بهداشتی به مردم دانست.
  • در ادامه، او گفت: با توجه به اینکه ارایه خدمات بهداشتی به مردم روستا، اولین ارتباط ارایه کننده خدمات و جامعه روستایی است؛ لازم است که تلاش کنیم این ارتباط منجر به مشارکت فعال مردم در بهبود سلامتشان شود.
  • در ادامه نشست، رئیس مرکز بهداشت شهرستان بیان کرد: ارتقای خود مراقبتی اجتماعی در جامعه روستایی، مصداق بارزی از مشارکت مردم در تصمیم‌گیری برای وضعیت سلامتیشان است. دکتر حق گشایی گفت: استخراج شاخص‌های سلامت توسط هر یک از بهورزان الزامی است و گزارش‌های دوره‌ای از وضعیت شاخص‌ها و نتایج مداخلات انجام گرفته، اطلاعات و شواهد متقنی برای تصمیم‌گیری به ما خواهد داد تا بتوانیم مسیر درستی را انتخاب کنیم.
  • خانم واحدی، مدیر مرکز آموزشگاه بهورزی دانشکده نیز در این جلسه، کلیات و اهداف تشکیل جلسه را بیان کرد و از بهورزان خواست تا مسائل مربوط به خانه های بهداشت و مراکز روستائی تحت پوشش خود را بیان کنند.
در پایان جلسه، معاونین فنی و اجرایی معاون بهداشتی و مدیر گسترش شبکه؛ به پاره‌ای از مشکلات اجرایی و فنی خانه‌های بهداشتی اشاره کردند و در خصوص ارایه راهکارهای پیشنهادی جهت رفع این مشکلات با بهورزان بحث و تبادل نظر کردند و ضمن اشاره به اهمیت اولویت بندی اهداف، ارایه گزارشات و پایش های مستمر را در حل مسائل کمک کننده دانستند.  
 
  • واحد ارجاع دهنده معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه