تاریخ : چهارشنبه 22 ارديبهشت 1395
کد 337

هفدهمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی و جشنواره آموزشی شهید مطهری به میزبانی سالن همایشهای رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران و با محوریت "تحول و نوآوري در آموزش علوم پزشکي " برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی، پژوهشی و دانشجویی، اعضای مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشکده علوم پزشکی مراغه به همراه معاون آموزشی، پژوهشی و دانشجویی و چند تن از اساتید و دانشجویان استعداد درخشان در این رویداد مهم علمی شرکت کردند.

به گفته مسئول مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشکده، از میان 237 فرایند ارسال شده به دبیرخانه جشنواره، 55 فرایند به عنوان فرایند برتر شناخته شدند و در نهایت از بین این فرایندها 18 فرایند در 6 حوزه آموزشی به عنوان فرایند برتر انتخاب شدند.

گفتنی است، همزمان با برگزاری جشنواره، نمایشگاهی از دستاوردهای آموزشی دانشگاهها نیز در بخش جانبی برپا شد که با استقبال قابل توجه مخاطبین مواجه شد. همچنین حضور مقام عالی وزارت به همراه معاون آموزشی و بازدید از غرفه های دانشگاهها از نکات قابل توجه در این جشنواره بود. دکتر قاضی زاده هاشمی در بازدید از غرفه دانشکده علوم پزشکی مراغه ضمن تقدیر از فعالیتهای انجام یافته، ابراز امیدواری کرد تا در اولین فرصت با حضور در شهرستان مراغه از دانشکده بازدید به عمل آورند.       

شایان ذکر است، عناوين سخنراني هاي کليدي و پانل هاي تخصصي همايش و جشنواره در راستاي عناوين دوازده گانه بسته هاي تحول و نوآوري آموزشي بشرح زير بود :

- آينده نگاري و مرجعیت علمی در آموزش پزشکي  
- حرکت
به سوي دانشگاه های نسل سوم

- آموزش
پاسخگو و عدالت محور

- توسعه
راهبردی،هدفمند و ماموریت گرای برنامه های آموزش عالی سلامت

- آمایش
سرزمیني،مامورايت گرايي، تمرکز زدايي و ارتقاي توانمندي دانشگاه ها

- اعتلای
اخلاق حرفه ای

- بین
المللی سازی آموزش علوم پزشکي

- توسعه
آموزش مجازی در علوم پزشکي

- ارتقاي
نظام ارزیابی و آزمون هاي علوم پزشکي

- اعتبار
بخشی موسسات و بيمارستانهاي آموزشي

- توسعه
و ارتقاي زیرساخت هاي آموزش علوم پزشکي

- پایش
و ارزشیابی بسته هاي تحول و نوآوري

  • واحد ارجاع دهنده