تاریخ : چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
کد 3337
به گزارش روابط عمومی، در راستای برنامه شهر سالم و ایمن مراغه  و به مناسبت هفته ملی سلامت و زمین پاک و در راستای ترویج برنامه جوانی جمعیت ، فعالیت و تحرک بدنی ، تغذیه سالم و فرهنگ سلامت در روز چهارشنبه 5 ام اردیبهشت ماه، پیاده روی صبحگاهی با حضور بیش از 150 نفر از کارکنان معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی برگزار گردید.

این برنامه با حضور معاون بهداشتی ، معاونین فنی و اجرایی ، مسئولین گروههای کارشناسی و پشتیبانی،  کارشناسان  و همکارانی از مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاههای سلامت تابعه از محل ستاد معاونت بهداشتی آغاز و به سمت پارک مارال داغی و بالعکس به طول مسیر حدود 5 کیلومتر ادامه یافت.

در طول مسیر بنر و استندهای متناسب با شعارهای هفته سلامت از قبیل ترویج فعالیت بدنی، پیشگیری از بیماری ها، زمین پاک و جوانی جمعیت توسط کارکنان به نمایش گذاشته شد.دکتر حق گشایی در پایان مسیر ضمن تقدیر از همراهی کارکنان و آرزوی زندگی توام با نشاط و سلامتی برای هم  در خصوص اهداف هفته سلامت و روزشمار آن سخنرانی فرمودند و تاکید ویژه ای اصلاح سبک زندگی و برنامه جوانی جمعیت داشتند.

ایشان در ادامه از کارکنان جوان معاونت بهداشتی درخواست نمودند با ازدواج و فرزندآوری به موقع سرمشق مناسبی برای عموم مردم باشند.

در خاتمه صبحانه سالم بین شرکت کنندگان توزیع گردید.

کمیته سلامت و سبک زندگی سالم با ریاست دانشکده علوم پزشکی مراغه و با عضویت تعدادی از سازمان‌های همکار به عنوان یکی از کمیته‌های تخصصی هفت گانه برنامه شهر سالم و ایمن مراغه می‌باشد.برنامه شهر سالم و ایمن مراغه تحت نظارت عالی فرمانداری شهرستان ویژه مراغه و شامل ۷ کمیته تخصصی با ریاست بهزیستی، هلال احمر، شهرداری، آموزش و پرورش، دانشکده علوم پزشکی و نیروی انتظامی می ‌باشد. دبیرخانه برنامه شهر سالم و ایمن مراغه در تعامل با فرمانداری، مسئولیت راهبری و نظارت فنی و اجرایی بر عملکرد کمیته‌های تخصصی هفت گانه را عهده‌دار است.
  • واحد ارجاع دهنده معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه