تاریخ : يکشنبه 19 فروردين 1403
کد 3321
دکتر الهه حق گشایی ضمن اشاره به شعار روز جهانی بهداشت در سال 2024  « سلامت من، حق من » این روز را به متخصصان حوزهٔ بهداشت تبریک گفت که در متن این پیام آمده است:


بی شک سلامتی ارزشمندترین نعمتی است که انسان‌ها از آن بهره می‌برند، روز جهانی بهداشت فرصتی برای بیان اهمیت سلامت در زندگی فردی و اجتماعی و تبیین جایگاه آن در جامعه است، این روز نمادی از مشارکت و مسئولیت پذیری همه جامعه با هدف ارتقاء آگاهی و سواد سلامت، بهبود کیفیت زندگی و بالندگی جامعه است.

امروزه حیات و سلامت افراد برای شناخت خطرات و مداخلات، به منظور پیشگیری از آن در دستان نظام سلامت قرار دارد و نیز نقش پیشگیری در کنترل بیماری ها بسیار پر رنگ تر شده است و بهورزان و مراقبین سلامت در خانه های بهداشت، پایگاه‌های سلامت و مراکز خدمات جامع سلامت، خدمات ارزشمند و قابل توجهی را در جهت پیشگیری و کنترل  بیماری ها به مردم ارائه می دهند.
 
سرمایه گذاری در امور بهداشتی و تلاش در جهت ارتقای سلامت، ضرورتی است برای رسیدن به جامعه ای سالم و با نشاط که به دست توانای کارکنان بهداشتی محقق می گردد. امیدوارم، با سرلوحه قرار دادن این شعار پر محتوا و آموزش مبانی بهداشت و سلامتی در صحنه عمل و اقدام بر اساس پیشگیری قبل از درمان، بتوانیم گامی موثر به سوی ارتقاء تندرستی و سلامت روحی و جسمی برداریم.
 
بدینوسیله ضمن عرض تبريك به مناسبت روز جهانی بهداشت، از همکاری و همدلي صميمانه همه همکاران معاونت بهداشتی كه با وجود همه مشقت ها و سختي ها همچنان در مسير توسعه سلامت مردم گام های استوار و عزمي راسخ دارند و نقشي كه در پيشبرد اهداف عاليه سلامتي داشته اند تشكر و قدرداني می کنم. توفیق روزافزون شما را از درگاه ایزد متعال خواستارم.
 
دکتر الهه حق گشایی
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه  
 
  • واحد ارجاع دهنده معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه