تاریخ : دوشنبه 28 اسفند 1402
کد 3306

دکتر «ابراهیم علی افسری» روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این سه محقق به دانشگاه مراغه و دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی این شهرستان وابستگی دارند و عضو هیئت علمی این دانشگاه‌ها هستند.

به گفته وی نام دکتر «ادریس حسن‌پور» عضو هیات علمی دانشکده علوم پزشکی مراغه و متخصص مدیریت بهداشت و درمان و فلوشیپ پزشکی مبتنی بر شواهد در حوزه موضوعی پزشکی بالینی در این فهرست قرار دارد.

وی افزود: از دانشگاه مراغه هم دکتر «حسین نامی» با مدرک دکتری مهندسی مکانیک و در حوزه موضوعی مهندسی در این فهرست به چشم می‌خورد.

سرپرست معاونت آموزشی، پژوهشی و دانشجویی دانشکده علوم پزشکی مراغه ادامه داد: همچنین از دانشگاه مراغه دکتر «مهدی اسرافیلی» دارای مدرک دکتری شیمی در حوزه موضوعی شیمی در فهرست پژوهشگران ایرانی پر استناد یک درصد برتر جهان معرفی شد.

«افسری» بیان کرد: یکی از مهمترین رسالت‌های موسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، فراهم کردن امکان شناسایی و معرفی محققان پراستناد برتر است زیرا پژوهشگران پراستناد برتر، مهمترین عامل تولید علم و دانش محسوب می‌شوند و تعداد مراکز آموزش عالی و تحقیقاتی و پژوهشگران پر استناد، از شاخص‌های مرجعیت علمی در سطح جهان محسوب می‌شود.

به گزارش ایرنا در میان همین مردمانی که در گوشه و کنار محل زندگی ما سکونت دارند، نخبگانی هستند که می‌توانند به عنوان الگو به جوانانمان معرفی شوند و پژوهشگران پر استناد یک درصد برتر جهان بی‌شک جزو همین الگوها به شمار می‌روند