تاریخ : شنبه 18 ارديبهشت 1395
کد 326

سرپرست دانشکده علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی مراغه : تضمین سلامت نوزاد در کنار مادر مهمترین هدف ماما است

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان ، مراسم گرامیداشت روز ماما ، مصادف با 5 می و روز جهانی ماما، با حضور آقای دکتر جنتی ، سرپرست دانشکده علوم پزشکی مراغه ، آقای دکتر رضایی فر ، معاون درمان و دکتر مجتهدی ،معاون بهداشتی، و رئیس سازمان نظام پزشکی و با هدف تجلیل از ماماهای نمونه کشوری و شهر مراغه و قدردانی از تمامی همکاران ماما شاغل در بیمارستان شهید بهشتی و مراکز بهداشتی و ماماهای مراکز خصوصی ، در سالن اجتماعات معاونت درمان برگزار شد .

دکتر علی جنتی روز پنجشنبه دراین آیین، با بیان اینکه کار ماماها در نهایت منجر به تامین سلامت جامعه می شود ، گفت: تضمین سلامت نوزاد در کنار مادر از مهمترین اهداف ماماها بوده و در این زمینه از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی کنند .

ایشان افزود: مراقبت های مادر توسط ماماها از دوران قبل از بارداری شروع شده و پس از آن نیز ادامه می یابد.

 وی، نقش ماما در تداوم و پایداری سلامت جامعه را مهم و برجسته خواند و اظهار کرد: برخی از دانش آموختگان این رشته بیکار هستند که نظام سلامت باید در کنار اجرای طرح تحول سلامت، تدبیری بیندیشد تا مراقبت های قبل و بعد از دوران بارداری به داخل منازل کشانده شود و از مشکلات بیکاری این قشر کاسته شود .

سرپرست دانشکده علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی مراغه با قدردانی از زحمات جامعه مامایی که وظیفه دشوار و حیاتی حفظ سلامت مادر و کودک را برعهده دارند، ادامه داد: حیطه خدمات مامایی بسیار گسترده بوده و علاوه بر حمایت از مادر و کودک در لحظه تولد، رشد و پایش کودک، ترویج تغذیه با شیر مادر و خدمات بلوغ را شامل می شود .

در این آیین از نعیمه رمضان زاده، کارولین صلاح اندیش و پروین کریم زاده به عنوان ماماهای برتر کشوری، مینا آزارشی، سیما گل عنبری، بهجت عزیزخانی، سهیلا کاظمی، سیما احمدی و فتانه کریمی به عنوان ماماهای پیشکسوت دانشکده علوم پزشکی مراغه تجلیل شد .

همچنین ژاله حجت اسلامی، عزیزه شعبانی و نازیلا بلوریان نیز به عنوان ماماهای بخش خصوص این شهرستان تجلیل شدند .

.