تاریخ : سه شنبه 26 دي 1402
کد 3250
 دكتر حق گشايي معاون بهداشتی و دبير كميته ترويج سبك زندگي سالم در ابتداي نشست گفت:  هدف كميته ترويج سبك زندگي سالم ارتقاي مستمر  سلامت آحاد مردم با رعايت اصول مديريت کیفیت جامع و در همكاري با ساير اعضاي اين كميته است.  

 وي افزود: این کمیته با محوریت معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و همكاری ساير ادارات عضو كميته در تلاش است با ارتقا شاخص  های سلامتی و بهداشتی و کاهش یا دست کم کنترل شاخص های بيماري و مرگ و مير قدم های خوبی در تحقق اهداف برنامه شهر سالم مراغه بردارد و گروه هاي ذيل معاونت بهداشت به صورت تیمی در تلاش هستند تا سبک زندگی سالم را در جامعه گسترش دهند.

 وی گفت: از جمله اقدامات كميته شامل تاسیس مرکز بيلی جهت شناسایی، ارجاع و مداخلات زود هنگام اختلالات تکاملی کودکان، ترویج تغذيه با شیر مادر بر اساس قانون جوانی جمعیت و … می باشد.

در بخش بعدي اين نشست، اصحاب رسانه شركت كننده در جلسه به ارايه نظرات و سوالات خود پرداختند.

صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران، و نمايندگان و مديران مسئول رصد، مراغه نيوز، صدای ماندگار ، راه وطن، و راهبرد نامه نصیر نیوز در اين نشست حضور داشتند.  

 از جمله نكات مورد تاكيد اصحاب رسانه اين بود كه به تفكيك گروه هاي معاونت بهداشت پيشرفت شاخص هاي سلامت كه در تعامل با ساير اعضاي كميته سلامت و سبك زندگي سالم انجام شده جهت درج در رسانه ها در اختيار اصحاب رسانه قرار گيرد.

 همچنين كنترل آلايندگي صنايع شهرستان، مقابله با دخانيات، ضرورت دانش افزايی عموم مردم در راستای شناخت صحيح از مفهوم شهر سالم مراغه از جمله موضوعات مورد تاكيد اصحاب محترم رسانه بود.

 گفتنی است كه هر يك از مسئولان گروه هاي معاونت بهداشت نيز توضيحاتی در خصوص نقش گروه ها در ارتقا شاخص های سلامت محيط و كار، و ساير شاخصهای سلامت ارايه دادند.

دكتر صديقه صلواتی عضو هيات علمی و دبير برنامه شهر سالم و ايمن مراغه نيز ضمن حضور در نشست، توضيحات لازم را به اصحاب محترم رسانه در خصوص فرايند اجرای برنامه شهر سالم مراغه ارايه دادند.







  • واحد ارجاع دهنده معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه