تاریخ : دوشنبه 4 دي 1402
کد 3221

مراغه- ایرنا- معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار شهرستان ویژه مراغه با اشاره به توصیه‌های بیانیه گام دولت انقلاب اسلامی به پژوهشگران، گفت: دولت سیزدهم بر مبنای این بیانیه نسبت به پیشرفت‌های علمی و پژوهشی اهتمام جدید دارد و یکی از مصادیق آن به‌کارگیری چهار هزار نخبه علمی در دستگاه‌های اجرایی است. 

به گزارش ایرنا «داود اسدیان» روز دوشنبه در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر دانشکده علوم پزشکی مراغه افزود: دولت مردمی با اعتقاد به این موضوع که توانایی روی دیگر دانایی است، از نخبگان علمی کشور حمایت می‌کند تا روند پیشرفت کشور تسریع شود.

وی با تاکید بر اینکه استعداد علمی و پژوهشی جوانان کشورمان از متوسط جهانی بالاتر است، اضافه کرد: علم و پژوهش آشکارترین وسیله عزت و اقتدار کشورمان به شمار می‌رود و در بیانیه گام دوم انقلاب نیز به نقش آن در پیشرفت کشور با صراحت اشاره شده است.

وی، توجه پژوهشگران را به مرور بیانیه گام دوم انقلاب جلب کرد و ادامه داد: مقام معظم رهبری در این بیانیه، از جوانان و پژوهشگران کشورمان تداوم راه پیشرفت را با احساس مسئولیّت بیشتر و همچون یک جهاد مطالبه کرده‌اند.

فرماندار مراغه افزود: بر اساس آنچه که در بیانیه گام دوم انقلاب به صراحت بیان شده، دشمنان بدخواه و کینه‌توز از جهاد علمی جوانان کشورمان به شدّت بیمناک هستند و حرکت در این مسیر در حقیقت جهادی دیگر برای دفاع ایران اسلامی است.

مراغه مستحق دانشگاه علوم پزشکی است

فرماندار مراغه همچنین با اشاره به اینکه دانشکده علوم پزشکی مراغه در دولت سیزدهم گام‌های بلندی در جهت پیشرفت و ارتقا برداشته، افزود: کهن‌شهر مراغه و این دانشکده مستحق برخورداری از دانشگاه علوم پزشکی است.

«اسدیان» افزود: این دانشکده با افزایش اعضای هیئت علمی، جذب اولین دانشجویان رشته پزشکی و توسعه رشته‌های تحصیلات تکمیلی، زمینه را برای ارتقا به دانشگاه فراهم کرده است و امیدواریم در دولت مردمی شاهد تحقق این رویداد مهم باشیم.




پژوهش باید دردی از دردهای جامعه را درمان کند

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه نیز در این آیین بیان کرد: انتخاب موضوع پژوهش به ویژه از لحاظ کاربرد از اهمیت برخوردار است تا نتیجه پژوهش‌ بتواند دردی از دردهای جامعه را درمان کند.
 

آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی با بیان اینکه اینکه «علم، قدرت است»، افزود: پژوهش اگر مشکلی را حل نکند یا به شبهه‌ای پاسخ ندهد، هدررفت انرژی و سرمایه است اما در برخی از موارد نیز یک یافته جدید پژوهشی می‌تواند تحول‌آفرین باشد.


رییس دانشکده علوم پزشکی مراغه هم در این آیین بیان کرد: پیشرفت و اقتدار کشورمان مرهون تلاش پژوهشگران جوان و انقلابی است و امروز هر ایرانی آزاداندیشی به پیشرفت‌های علمی کشورمان افتخار می‌کند.

«اللهوردی ارجمند»، پژوهشگران را مجاهدانی خواند که در دریای علم غوطه‌ور می‌شوند و مرواریدها را از اعماق علم بیرون می‌کشند.


معاون آموزشی، تحقیقات، دانشجویی و فرهنگی دانشکده علوم پزشکی مراغه نیز با بیان اینکه «اچ ایندکس / H-İndex» شاخصی عددی است که تأثیرگذاری علمی را به صورت کمی نمایش می‌دهد، بیان کرد: دانشکده علوم پزشکی مراغه در این شاخص روند رو به رشدی دارد.

علی احسانی افزود: دانشکده علوم پزشکی مراغه در بین دانشکده علوم پزشکی کشور رتبه نخست را دارد و افزایش رشته‌های تحصیلات تکمیلی نیز وضعیت پژوهشی دانشکده را بیش از پیش بهبود می‌بخشد.

به گزارش ایرنا در این آیین از اعضای هئیت علمی فعال و پژوهشگران این دانشکده تجلیل شد؛ پژوهشگرانی که در عرصه سلامت مجاهدت کرده و در برخی از موارد با تجاری‌سازی طرح‌های پژوهشی به عرصه فناوری پا می‌گذارند.