تاریخ : جمعه 1 دي 1402
کد 3210
عباس بهروزی رئیس روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی به عنوان رئیس کمیته مستندسازی برنامه شهر سالم در این جلسه گفت: هم اندیشی اصحاب رسانه و ایجاد مسیر راه برای دستیابی به اهداف برنامه شهر سالم نقش مهمی در ارتقا شاخص های سلامت جسمی، روانی و اجتماعی دارد.

بهروزی گفت: اصحاب رسانه با توجه به مسئولیت خویش، همیشه با بیان مشکلات عمومی مردم، و ارائه راهکار متناسب با آن باعث افزایش آگاهی، و توجه آحاد مردم به موضوعات مختلف از جمله هوا و خاک سالم، محیط زیست، بهداشت، آب شرب سالم، مواد غذایی ایمن، معابر ایمن، مدارس سالم و … میشوند که از ویژگی های اصلی یک شهر سالم و ایمن است.

دکتر صدیقه صلواتی عضو هیئت علمی و دبیر برنامه شهر سالم و ایمن مراغه نیز ضمن تبیین و تشریح برنامه شهر سالم مراغه در این جلسه گفت: هفت کمیته تخصصی برنامه شهر سالم و ایمن مراغه در راستای کاهش آسیبهای اجتماعی، ترویج سبک زندگی سالم، کاهش سوانح و حوادث ترافیکی، مدارس سالم، مکانهای عمومی سالم، و مقابله با بلایا و بحرانها فعالیت میکنند.

▪️وی افزود: کمیته مستندسازی با عضویت اصحاب رسانه، روابط عمومی سازمانها، خبرگزاری ها، صدا و سیما و رادیو شهر یکی از مهمترین ارکان برنامه شهر سالم و ایمن می باشد چرا که بازوی قدرتمندی برای تبیین و تشریح برنامه شهر سالم برای عموم مردم میباشد و منجر به ارتقای اطلاع رسانی و توجه ویژه مردم به برنامه شهر سالم مراغه می شود.

در ادامه این جلسه اصحاب رسانه به بیان نظرات خود پرداختند.
حسین مطلوبی خبرنگار پیشکسوت مراغه ای در این جلسه گفت: باید نگاه میدانی و عملی برای حل مشکلات و آسیب های اجتماعی شهرستان داشت.

وی ادامه داد: نگاه تئوری و علمی به موضوعات مختلف زمانی می تواند مؤثر واقع گردد که نتایج آن را به صورت عینی در سطح جامعه مشاهده کنیم.

ناصر دبیر مدیر مسئول فیروزه شرق نیز گفت: رسانه های مستقل که از دل مردم بیرون آمده اند می توانند نقش پر رنگی در تحقق اهداف کمیته های ۷ گانه برنامه شهر سالم داشته باشند.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره رسانه ای با موضوع شهر سالم و ایمن میتواند مشوق اصحاب رسانه برای تولید محتوای مطلوب و هدفمند باشد.

مدیر مسئول دیده بان مراغه نیز در این جلسه گفت: یکی از چالش ها، پررنگ بودن اخبار منفی در حوزه های مختلف شهرستان است.
همچنین نهادهای فرهنگی شهرستان میتوانند عملکرد مناسب تری را در دستیابی به اهداف برنامه شهر سالم مراغه داشته باشند.

بیاض محرم زاده افزود: سیاست رسانه ای مجموعه ما در دیده بان مراغه انتقال اخبار خوب برای امید بخشی در سطح جامعه در کنار نقد سازنده و مصلح می باشد.

غفاریان سالاری از مدیران مسئول رسانه های شهرستان نیز در این جلسه گفت: تمرکز بر فعالیت های مشخص و عدم گستردگی موضوعات میتواند دسترسی به نتایج را آسان تر نماید و به بیان دیگر باید اهداف معین و محدودی را مشخص نماییم و سپس برنامه دسترسی به آنها را تدوین کنیم.

احمد طالبی خبرنگار صدا و سیما نیز گفت: دریافت گواهی بین المللی شهر سالم توسط مراغه منجر به برندسازی برای شهر شده و به افتخارات این شهر در سطح ملی و بین المللی می افزاید.

وی افزود: مناسب است که مسئولین ارشد شهرستان از کلید واژه های شهر سالم و ایمن در مناسبات و جلسات مختلف استفاده نمایند و این در ترویج گفتمان و ادبیات برنامه شهر سالم مراغه مؤثر خواهد بود. همکاری بیش از پیش مجلات و روزنامه های شهرستان در تولید محتواهای خبری مربوط نیز اقدام مؤثری است. همچنین برگزاری مسابقات و پویش های مرتبط با برنامه شهر سالم در مدارس و نصب پوسترها در مدارس و معابر عمومی در ترویج مفاهیم شهر سالم کمک کننده است.

سینا خلیلی مدیر مسئول مراغه نیوز در این جلسه گفت: باید برای رسیدن به نقطه مطلوب برنامه شهر سالم و ایمن، محتوای مطلوب و مؤثر در بستر پلت‌فرم های مختلف تولید کرد.

وی تأکید کرد که باید اخبار عملکردهای خوب و مثبت کمیته های مختلف برنامه شهر سالم توسط انها تولید گردد تا تحت پوشش رسانه ها قرار گیرد.

جعفر قهرمان مدیر مسئول پایگاه خبری رصد مراغه نیز در این جلسه گفت: باید توجه ویژه ای به موضوع فضاسازی شهری در برنامه شهر سالم داشت. چرا که برای دسترسی به شهر سالم و ایمن باید جلوه بصری مناسبی نیز ایجاد کرد.

وی ادامه داد: بهبود شاخص های سلامت و کیفیت خدمات درمانی باید جایگاه ویژه ای در برنامه شهر سالم و ایمن مراغه داشته باشد.

دکتر محمد مشتری سردبیر فصلنامه مکتب مراغه و مدیر مسئول ١٦ اردیبهشت در این نشست گفت: بعد از دوره چهارساله برنامه شهر سالم مراغه، در ادامه مسیر باید با استفاده از ذخایر و ثروت فرهنگی با همراهی سرمایه های اجتماعی در مسیر جهانی شدن مراغه حرکت کنیم.

وی افزود شهر سالم در جهان شهر مراغه یعنی جایی که اندیشه های مختلف کنار هم جایگاه بین المللی خود را بازیابی کند و برندینگ جهان شهر مراغه یعنی توسعه گردشگری سالم و پیشرفت همه جانبه شهر مراغه.

منصور سریع القلم، از اصحاب رسانه پیشکسوت شهرستان نیز در این جلسه گفت: برنامه شهر سالم یعنی حرکت آهسته و پیوسته برای بهبود سلامت همه جانبه مردم با مشارکت تمامی سازمان ها و مشارکت مردم است.
 
وی افزود در پوشش اخبار شهرستان، نکات مثبت باید توسط اصحاب رسانه مورد توجه قرار گیرد و عملکردهای مثبت و ارزشمند کمیته های تخصصی توسط رسانه برای مردم تشریح شود.

در انتهای نشست، تمامی اصحابرسانه حاضر در جمع، آمادگی خود را جهت همراهی و همکاری با کمیته مستندسازی برنامه شهر سالم مراغه اعلام نمودند.