تاریخ : يکشنبه 12 آذر 1402
کد 3191
در آیین بزرگداشت مقام این پزشک فرهیخته و انسان وارسته حوزه درمان  سرطان کودکان و متخصص خون و آنکولوژیست دکتر اللهوردی ارجمند با اهدا تندیس و لوح تقدیر از خدمات شایسته این شخصیت برجسته علمی   تجلیل کردند.
 
دکتر امیرعلی حمیدیه رییس بخش پیوند سلول های بنیادی مرکز طبی کودکان و بنیانگذار پیوند اطفال در ایران در فهرست ۳۵ پزشک مشهور و صاحب نام پیوند دنیا در مقاله «یک ونیم میلیون پیوند سلول های بنیادی خون ساز در سطح بین المللی» قرار گرفت.
 
دکتر حمیدیه تنها پزشک ایرانی است که توانست در این فهرست ۳۵ نفره افراد صاحب سبک و محقق در این زمینه قرار گیرد.
 
وی بنیانگذار اولین بانک اهدا کنندگان سلول های بنیادی خون ساز در شرق مدیترانه است و با سابقه ۱۵ سال پیوند سلول های بنیادی خون ساز در دانشگاه علوم پزشکی تهران و عضو هیات رئیسه پیوند آسیا - اقیانوسیه APBMT و نماینده انجمن پیوند شرق مدیترانه EMBMT در سازمان جهانی پیوند WBMT است.
 
این استاد توانمند ایرانی تاکنون موفق به کسب چندین جایزه بین المللی شده و بیش از ۱۳۰ مقاله بین المللی در این زمینه چاپ کرده است.
 
دکتر حمیدیه، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و بنیانگذار اولین بانک اهداکنندگان سلولهای بنیادی در ایران است. همچنین او با کمک خیرین انجمن خیریه یاری به درمان های سلولی امید را برای کمک به درمان بیماران مبتلا به بیماری های صعب العلاج نیازمند پیوند تاسیس کرده و شبکه توسعه فناوری سلول های بنیادی را در ایران در وزارتخانه های مختلف اعم از وزارت بهداشت، علوم، آموزش و پرورش، صنعت و دانشگاههای مختلف کشور، مدیریت می کند.