تاریخ : دوشنبه 6 آذر 1402
کد 3180
دکتر حق گشایی در این باره گفت: همزمان با سراسر کشور پویش غربالگری دیابت و فشار خون بالا توسط دانشکده علوم پزشکی مراغه اجرا می شود.

معاون بهداشتی دانشکده با تاکید بر اهمیت شناسایی و کنترل  زود هنگام بیماری فشار خون افزود: پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر  بویژه دیابت و فشار در ارتقاء سطح سلامت شهروندان و پیشگیری از مرگ‌های زودرس ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت از اهمیت زیادی برخوردار است بنابراین طرح پویش غربالگری دیابت و فشار خون بالا با هدف افزایش  شناسایی، مراقبت و درمان در بیماران مبتلا به دیابت و فشار خون بالا اجرا می‌شود.
وی ادامه داد: بیماری فشارخون بالا و دیابت در بسیاری از افراد بدون علائم   هستند، از این رو آحاد مردم باید به صورت مستمر   فشار خون خود را بررسی نمایند.

وی تاکید کرد: یکی از اهداف اصلی این پویش آگاهی دادن به جامعه در خصوص بیماری های غیر واگیر و فشار خون بالا می باشد.

وی در پایان گفت: تیم های  سیار معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی  از طریق مراکز بهداشتی و با هماهنگی قبلی، نسبت به غربالگری فشار خون بالا و دیابت افراد شاغل در دستگاه های اجرایی شهرستان در طول این پویش ملی در ادارات حضور خواهند یافت.

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی مراغه برای شرکت در این پویش، همراه با کارت‌ملی به نزدیکترین مرکز خدمات جامع سلامت، پایگاه سلامت یا خانه بهداشت محل سکونت خود مراجعه کنید و از خدمات رایگان غربالگری، آموزشی و مراقبتی بهره‌مند شوید.
  • واحد ارجاع دهنده معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه