تاریخ : شنبه 11 ارديبهشت 1395
کد 318

دکتر علی جنتی در پیامی فرا رسیدن 12 اردیبهشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز بزرگداشت مقام شامخ معلم و استاد را گرامی داشت.

به گزارش روابط عمومی، متن پیام تبریک دکتر علی جنتی، سرپرست دانشکده علوم پزشکی مراغه، بدین شرح است:

بسمه تعالی

أجوَدُكُم مِن بَعدِي رَجُلٌ عَلِمَ عِلما فنَشَرَ عِلمَهُ؛

بخشنده‏ ترين شما پس از من، كسى است كه دانشى بياموزد، آن‏گاه دانش خود را بپراكند .     حضرت محمد(ص)

 

یکی از نیازهای اصلی توسعه ی هر کشور پرورش نیروهایی است که بتوانند به پیشرفت آن در عرصه های مختلف کمک کنند. پرواضح است که تعلیم و تربیت این نیروها بدون داشتن معلمین و اساتید آگاه و متعهد میسر نیست.

به همین سبب است که جایگاه ویژه ی معلمین و اساتید در اعتلای فرهنگ،اندیشه و ترویج دانش و بینش به آنها شخصیتی علمی و الهی می دهد و آنها را به عنوان الگویی تمام عیار برای دیگر اقشار جامعه به ویژه نسل جوان کشور تبدیل می کند.

در این میان، معلمین و اساتید شاغل در حوزه سلامت به سبب مشغول بودن در عرصه تدریس ، تحقیق و پژوهش در کنار ارائه ی خدمات درمانی از جایگاه ویژه ای در این حوزه برخوردار هستند چرا که به پیشبرد نظری و عملی دانش کمک می کنند . کمااینکه در سال های گذشته تلاش های آنها در عرصه های مختلف به پیشرفت های چشمگیر علمی در حوزه های مختلف بهداشت و درمان انجامیده است.

اینجانب ضمن تبریک فرارسیدن هفته معلم خدمت همه اساتید و معلمین فرهیخته کشور عزیزمان علی الخصوص اساتید، معلمین و مربیان شاغل در واحدهای مختلف دانشکده علوم پزشکی مراغه، امیدوارم همکاران عزیز با عنایت به شعار امسال" اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل"، دانشجویان و دانش آموزان را بیش از پیش به تحقق عملی آرمان های علمی ایران اسلامی تشویق بکنند و در این راه موفق و موید باشند.

دکتر علی جنتی

سرپرست دانشکده علوم پزشکی مراغه