تاریخ : پنجشنبه 9 ارديبهشت 1395
کد 316
 
کمیته کنترل عفونت بیمارستانی ، با رویکرد بررسی چالشهای کنترل عفونت در بیمارستانها ، توسط معاونت درمان دانشکده برگزار شد.
 به گزارش روابط عمومی معاونت درمان ، کمیته کنترل عفونت بیمارستانی ، با حضور جناب آقای دکتر رضایی فر ، معاون محترم درمان و سرکار خانم دکتر خاطرنشان ، رئیس محترم اداره امور بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی و نیز با حضور ریاست محترم بیمارستانها و کارشناسان کنترل عفونت آنها ، در محل سالن کنفرانس ستاد دانشکده ، برگزار گردید .

در ابتدای جلسه ، جناب آقای دکتر رضایی فر ، ضمن بیان لزوم انجام اقدامات اصلاحی در خصوص رعایت موازین کنترل عفونت در بیمارستانها ، بر اهمیت نهادینه کردن اجرای دستورالعمل شستشوی دست ، در بین کارکنان بهداشتی و درمانی تاکید کرد .
در ادامه کمیته ، خانم دکتر خاطرنشان ، بر این نکته مهم تاکید داشت که رعایت بهداشت دست در بیمارستانها ، به کاهش بار مالی تحمیلی ، کاهش مدت اقامت بیمار در بیمارستان و کاهش دفعات مراجعه بیمار به بیمارستان در اثر عفونتهای بیمارستانی ، منجر خواهد شد .
سپس کارشناس کنترل عفونت معاونت درمان ، با اشاره به دستورالعمل ابلاغی از وزارت بهداشت ، بر رعایت استانداردهای تزریقات ایمن در بیمارستانها تاکید کرد و در ادامه ، کارشناس کنترل عفونت بیمارستان امیرالمومنین (ع) ، به ارائه مطالبی در خصوص شستن دستها و رعایت بهداشت دست پرداخت .

شایان ذکر است ، در این کمیته مصوب گردید تا در کمیته آتی کنترل عفونت ، کارشناسان کنترل عفونت بیمارستانها ، گزارش مبسوطی از فعالیتهای خود را در خصوص آموزش موازین کنترل عفونت و پایش شستشوی دست در بین کارکنان درمانی ارائه نمایند و نیز مطالب آموزشی مربوط به استفاده از دستکش را ، در بخشهای درمانی و در معرض دید کارکنان نصب نمایند .


  • واحد ارجاع دهنده