تاریخ : شنبه 13 آبان 1402
کد 3134
دکتر ابوالفضل باقری فرد در سمینار مدیران مراکز مطالعات و دفاتر توسعه آموزش دانشکده‌ها و بیمارستان‌های آموزشی با بیان اینکه EDC و EDO ها، مغز متفکر دانشگاه ها هستند، افزود: تمام توان برای تقویت این مراکز و حل چالش های موجود از جمله بحث ساماندهی ساختار سازمانی، ارتقاء اعضای هیئت علمی و تامین منابع انسانی به کار گرفته شود.
رئیس مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دکتر حوریه محمدی بیان کرد: بحث چارت سازمانی و نداشتن جایگاه قانونی، مهم ترین چالش مراکز مطالعات و دفاتر توسعه آموزش می باشد که باعث کاهش انگیزه اعضای هیئت علمی شده است بنابراین باید ساختار سازمانی این مراکز ساماندهی و شرح وظایف آنها بازنگری شود.
وی بر حمایت و تقویت  کمیته های دانشجویی در مراکز مطالعات و دفاتر توسعه آموزش تاکید کرد و افزود: پیگیری بحث تشکیل کمیته دانشجویی، بررسی فرایندهای دانشجویی و تعامل دو سویه با دبیرخانه های تخصصی آموزشی و همچنین ایجاد کمیته تکنولوژی ها و فناوری های نوین آموزشی از جمله برنامه های عملیاتی در دست اقدام است.
همچنین ایشان بیان کردند: بودجه لازم برای برگزاری دوره های توانمندسازی مراکز مطالعات و دفاتر توسعه آموزش و کمیته های دانشجویی تامین شده و به دانشگاه‌های علوم پزشکی بر اساس تحقق اهداف ارائه می شود. برگزاری پنل های هم اندیشی با محوریت ارائه تجربیات دانشگاهها در مورد تعاملات مراکز EDC و EDO و نشست های کارگروه های تخصصی بر اساس حیطه های 9 گانه شرح وظایف در دانشکده های علوم پزشکی از برنامه های این سمینار دو روزه بود.



 
  • واحد ارجاع دهنده معاونت آموزشی ، تحقیقات و دانشجویی و فرهنگی