تاریخ : چهارشنبه 8 ارديبهشت 1395
کد 313

دکتر علی جنتی،سرپرست دانشکده: تقویت سفیران سلامت به تغییر سبک زندگی جامعه و نهادینه شدن خود مراقبتی و در نهایت به سلامت جامعه می انجامد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ، اولین همایش سفیران سلامت باحضور سرپرست دانشکده ،معاونین ایشان ومسئولین گروههای کارشناسی در سالن اجتماعات معاونت درمان برگزار شد.

درابتدای این همایش، دکتر مجتهدی، معاون بهداشتی، به تبیین اهداف برگزاری همایش پرداخت و گفت: سفیران سلامت در اصل همکاران بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه هستند چرا که سلامت خانواده و جامعه در گرو تلاش و راهنمایی های این عزیزان است.

در ادامه، دکتر جنتی، سرپرست دانشکده، به خودمراقبتی و اهمیت آن در سلامت خود وجامعه وتغییرسبک زندگی اشاره کرد وتوانمندسازی سفیران سلامت را بسیار مهم تلقی کرد. ایشان توانمندسازی سفیران سلامت را از طریق منابع معتبر دانشگاهی ضروری دانست.

دکتر رضائیان، معاون فنی وکارشناس مسئول گروه آموزش سلامت، نیز در مورد تعداد سفیران سلامت جذب شده و عملکردشان گزارشی ارائه کرد. ایشان با تبیین اهمیت برنامه خودمراقبتی که گام اول سلامت می باشد گفت: فعالیتهایی که خود یا خانواده مان برای حفظ یاارتقاء سلامت ، پیشگیری از ابتلا به بیماری، درمان بیماری یا کاهش عوارض آن انجام می دهیم  بسیار مهم هستند.

دکتر رضائیان تربیت یک نفر سفیر سلامت رابه ازای هر خانوار که مسئولیت انتقال مطالب آموخته شده در حوزه سلامت و مراقبت فعال از سلامت خود خانواده را برعهده دارد لازم دانست.

گفتنی است سفیر سلامت به کسی اطلاق می شود که عضوی از اعضای یک خانوار است که حداقل 8کلاس سوادخواندن ونوشتن دارد. در این همایش به صورت نمادین کارت سفیر سلامت و راهنمای ملی خودمراقبتی به دکتر جنتی،سرپرست دانشکده ، دکتر رضائی فر، معاون درمان ، دکتر نوین سالاری ، رئیس اداره نظارت بردرمان، دکتر صدیق، رئیس اداره امور آزمایشگاهها، خانم دکتر تبیانی و یک نفر سفیرسلامت تقدیم شد.

در پایان این مراسم از اپلیکیشن سفیران سلامت رونمائی شد.