تاریخ : سه شنبه 18 مهر 1402
کد 3100
دکتر الهه حق گشایی ضمن بیان این موضوع افزود: آزمایشگاه مرکز بهداشت شهرستان  مراغه تنها آزمایشگاه در سطح شهرستان می باشد که در آن آزمایشات مربوط به ازدواج که شامل آزمایشاتی نظیر بررسی بیماری تالاسمی ، بیماری سفلیس و عدم اعتیاد انجام می شود.
وی افزود: مراقبت های دوران بارداری که شامل آزمایشاتی نظیر اندازه گیری قند خون، تست تحمل قند، انالیز و کشت ادرار، آزمایشات تیروئید، هپاتیتB، ایدز، گروه خونی و کم خونی با داشتن برگه معرفی از مرکز بهداشت مادر باردار بصورت رایگان انجام می شود.
معاون بهداشتی  خاطر نشان کرد: همشهریان عزیز می توانند با داشتن برگه معرفی از مرکز بهداشتی خود، بصورت رایگان در این مرکز آزمایش قند و چربی خون بدهند.
دکتر حق گشایی اظهار کرد: آزمایشگاه مرکز بهداشت شهرستان مراغه تنها آزمایشگاه در سطح شهرستان می باشد که در آن آمایشات تشخیص بیماری مالاریا، لیشمانیازیس، سیاه زخم، سرخک و غربالگری فنیل کتونوری( آزمایش پاشنه پا نوزادان)  انجام می شود.
اسماعیلی سوپروایز آزمایشگاه مرکز بهداشت شهرستان مراغه در مصاحبه با روابط عمومی بیان کرد: آزمایشاه مرکز بهداشت با تمامی بیمه ها طرف قرارداد بوده و بسیاری از آزمایشات روتین در این مرکز با کمترین هزینه انجام می شود.
 
  • واحد ارجاع دهنده معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه