تاریخ : يکشنبه 12 شهريور 1402
کد 3039
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی؛  دکتر الهه حق گشایی رئیس مرکز بهداشت شهرستان مراغه خبر داد: کلینیک صحرایی که به همت بسیج جامعه پزشکی، دانشکده علوم پزشکی مراغه  و سپاه ناحیه مراغه در بخش خداجو برگزار شده بود به 100 نفر از مراجعین خود خدمات دندانپزشکی ارائه کرد.

معاون بهداشت شهرستان مراغه افزود: دهان و دندان‌ها، دروازه‌های سلامت تن محسوب می‌شوند و به صورت علمی، هضم اولیه غذاها از دهان شروع می‌شود و نرم شدن آنها، به عملکرد آنزیم‌های دهان و حرکت دندان‌ها بستگی دارد. با این تفاسیر، باعث تعجب نیست که هرگونه اختلال در عملکرد دهان و دندان‌ها، می‌تواند بدن را با اختلال‌های جدی گوارشی و عملکردی مواجه نماید. به همین خاطر است که رعایت بهداشت دهان و دندان از اهمیت بسیاری برخوردار است و در مورادی حتی می‌تواند کل ساختار بدن را با مشکلات جدی مواجه کند.

وی خاطر نشان کرد: معاونت بهداشت شهرستان مراغه در تلاش است با ارائه مطالب آموزشی در رابطه با بهداشت دهان و دندان به گروه های سنی مختلف، ارائه خدمات دندانپزشکی رایگان برای گروه های هدف و همچنین برپایی ایستگاه دندانپزشکی توسط واحد سیار این معاونت در محلات و مدارس از درگیری مردم به بیماری های مربوط به دهان و دندان پیشگیری کند.

 
  • واحد ارجاع دهنده معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه