تاریخ : يکشنبه 12 شهريور 1402
کد 3034
متن این پیام تبریک به شرح زیر است:
دوازدهم شهریور را که مصادف است با سالروز احداث نخستین خانه بهداشت، "روز بهورز" نام نهاده اند؛ روزی برای پاسداشت مقام و منزلت کسانی که در زمره سربازان خط مقدم نظام سلامت قرار دارند و با آموخته ها، تجربه ها و ارتباط عمیق و موثر خویش، طی سال های طولانی نقشی کم نظیر در سامان و گسترش خدمات بهداشتی سراسر کشور، به ویژه مناطق و روستاهای محروم ایفا کرده اند.
روز بهورز تنها بهانه و مقدمه ایست برای ارج نهادن به تلاش های خداپسندانه و مجدانه شما در امر مهم بهداشت و سلامت. تلاشی واقع بینانه و ارزشمند که نتیجه آن رسیدن به جامعه سالم، با نشاط، پویا و عاری از بیماری است. کاهش میزان مرگ و میر در روستاها، مراقبت از مادران باردار، واکسیانسیون کودکان، آموزش مادران، مراقبت از سالمندان و ... از جمله مهم ترین فعالیت های بهورزان گرامی است.
امروزه زیر سایه تلاش های کادر بهداشت و و درمان به خصوص بهورزان عزیز ما شاهد ریشه کنی یکسری بیماری های واگیر خطر ناک در سطح کشور هستیم که این امر بدون تلاش های شبانه روزی بهورزان در واکسیناسیون مردم دور از انتظار بود.

اینجانب ضمن قدردانی از خدمات و زحمات صادقانه و تلاش های ارزشمند بهورزان گرامی بعنوان پیشگامان نظام سلامت در ارائه مراقبت های اولیه بهداشتی درمانی و توجه به سلامت و توسعه جامعه روستایی، برای تمامی بهورزان کشور عزیزم ایران به خصوص بهورزان شاغل در شهرستان مراغه از درگاه حضرت حق آرزوی شادکامی، سلامتی و توفیقات روز افزون خواستارم.
معاون بهداشت و رئیس مرکز بهداشت شهرستان مراغه
دکتر الهه حق گشایی
  • واحد ارجاع دهنده معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه