تاریخ : يکشنبه 5 شهريور 1402
کد 3016
به گزارش روابط عمومی متن این پیام  بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم

 یا مَنْ اِسْمُهُ دَوآءٌ وَ ذِکْرُهُ شِفآءٌ

 پنجم شهریورماه، زادروز حکیم محمد بن زکریای رازی شیمیدان، طبیب، داروشناس و داروساز بزرگ ایرانی فرصتی مغتنم و مناسب برای یادآوری و درک اهمیت جایگاه و خدمات جامعه پرتلاش و توانمند داروساز است.

 دارو و داروسازی در تامین سلامت جامعه و به ویژه بیماران نقشی بی بدیل و جایگاهی ویژه دارد و این خود بهانه ای است که در زادروز حکیم زکریای رازی همت والای این قشر دیگربار ستوده شود.

 دارو و فراتر از مرزهای پرگهر ایران عزیز نیز، داروهای ساخت ایران مشتری فراوان دارد.سازان ایرانی با کوشش جهادی و عالمانه خود در حوزه تحقیق و فناوری و تولید، موفقیت های ارزنده ای در خودکفایی کشور به دست آورده اند، به طوری که کمیت و کیفیت داروهای تولید شده در شرکت ها و کارخانه های داروسازی که با قیمتی به مراتب ارزان تر از مشابه خارجی در اختیار مردم قرار می گیرد بر کسی پوشیده نیست

 بدون شک پیشرفتهای چشمگیر کشور ما در این زمینه مرهون انسان های بزرگواری است که با تلاش علمی شبانه روزی و کیمیاگرانه، تلخی دارو را به شهد شیرین درمان بیماران مبدل می سازند.

اینجانب ضمن تبریک روز داروساز به تمامی داروسازان کشور به ویژه همکاران پرتلاشم در دانشکده علوم پزشکی مراغه ، عاقبت به خیری، سلامتی و توفیقات علمی را از خداوند متعال برای همگان خواستارم.

اللهوردی ارجمند رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه