تاریخ : يکشنبه 5 شهريور 1402
کد 3014
متن این پیام تبریک به شرح زیر می باشد:
یا من اسمه دواء و ذکره شفاء
پنجم شهریور ماه مصادف با زادروز محمد زکریای رازی روز داروساز نامیده شده است. روزی برای قدردانی از نقش حیاتی و بی‌بدیل‌ جامعه داروسازان کشور در زنجیره خدمات سلامت.
نقل کرده‌اند رازی مردی خوش‌خلق و در تحصیل کوشا بوده؛ به بیماران توجهی خاص داشته و تا زمان تشخیص بیماری و درمان، دست از آن‌ها برنمی‌داشته است. همچنین رازی را نسبت به فقرا و بینوایان بسیار رئوف خوانده‌اند. این‌ها همان خلق‌وخو و مرام ومسلکی است که از جامعه داروساز کشور انتظار می‌رود.

امروزه داروسازان و استادان این رشته در دانشگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها به پژوهش، تالیف و تولید مشغولند تا هم مرزهای دانش را گسترش دهند و هم داروهای کارآمد برای درمان بیماری‌ها فراهم آورند و با کشف و ساخت داروهای نوین، مردم و بیماران را از رنج بیماری‌های جان‌کاه نجات بخشند.
بلاشک جامعه بهداشت و درمان بسیاری از پیشرفت های خود چه در زمینه پیشگیری و چه در زمینه درمان مدیون تلاش های شبانه روزی جامعه داروساز می باشد.

روز دارو ساز را خدمت یکایک پزشکان دارو ساز کشور عزیزمان ایران بخصوص داروسازان محترم شهرستان مراغه تبریک عرض کرده و از درگاه ایزد منان برایشان شادکامی و موفقیت در امور را خواستارم.
دکتر الهه حق گشایی
معاون بهداشت و رئیس مرکز بهداشت شهرستان مراغه

 
  • واحد ارجاع دهنده معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه