تاریخ : چهارشنبه 1 شهريور 1402
کد 2997
متن پیام به شرح ذیل است:
 
یکم شهریورماه سالروز ولادت شیخ الرئیس حسین بن عبدالله معروف به ابن سینا و روز پزشک بهانه شایسته‌ای است که تلاش های ارزنده پزشکان این مرز و بوم مورد توجه و تقدیر قرار گیرد.
 
حفظ موهبت الهی سلامت در جامعه، مرهون تلاش مجموعه‌ای از انسان‌های فداکار، سخت‌کوش و خستگی‌ناپذیر است. در این شبکه پیچیده، بزرگ و بهم پیوسته که متشکل از موضوعاتی نظیر بهداشت و پیشگیری، تامین سلامت فیزیکی، عاطفی، ذهنی، محیطی، معنوی، شغلی و در نهایت درمان، احیاء و بازتوانی بیماران و آسیب‌دیدگان است، نقش پزشکان به عنوان ملجأ بیماران در آخرین حلقه از این زنجیره، بسیار برجسته و دارای اهمیت است .فلسفه نام‌گذاری اول شهریور ماه، زادروز حکیم ابوعلی سینا دلیلی بر اثبات این مدعاست؛
 
این روز بهانه ای است برای تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش صادقانه شما عزیزان که آسایش، آرامش و شادمانی خویش را در تسکین درد بیماران و کاهش رنج آنان می دانید.
پزشک ضامن سلامت جامعه و امنیت روحی بیماران است که درد جسم را با روح بلند خود، در سایه لطف الهی التیام می بخشند و سلامت در آموزه‌های دینی و فرهنگ ایرانی جایگاه خاصی دارد. در این راستا حرفه مقدس پزشکی علاوه بر تندرستی و سلامت جسم، سلامت روح را نیز در برمیگیرد.
 
در کشور عزیز ما نیز،‌ طبابت و طبیب همواره از قداست و احترام زیادی برخوردار بوده و اهمیت و توجه ویژه دیرپای ایرانیان به این علم، سبب شده قله‌های علم پزشکی توسط مشاهیر و دانشمندان برجسته ایرانی در طول تاریخ فتح شود و نام ایران با تاریخ طب گره بخورد.
 
تلاش بی شائبه شما سروران را در کسب اقتدار علمی و تامین سلامت شهرستان مراغه ارج می نهیم و آرزو می کنیم درخدمت به شما و پاسداشت جایگاه رفیع تان بعنوان سرمایه های ملی کشور توفیق داشته باشیم.
 
دکتر جلیل اعتمادی | معاون درمان دانشکده علوم پزشکی مراغه