تاریخ : شنبه 4 ارديبهشت 1395
کد 296

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان ، جناب آقای دکتر جعفر صدیقی ، رییس محترم اداره امورآزمایشگاههای دانشکده علوم پزشکی مراغه ، ضمن تبریک روز علوم آزمایشگاهی ، به شرح فعالیتهای این اداره و معرفی جایگاه آزمایش در تشخیص بیماریها پرداخت .
به مناسبت سالروز تولد حکیم سید اسماعیل جرجانی و روز آزمایشگاه ، جناب آقای دکتر جعفر صدیقی ، رییس محترم اداره امورآزمایشگاههای دانشکده علوم پزشکی مراغه ، در برنامه زنده رادیویی ، ضمن معرفی اداره امور آزمایشگاههای دانشکده ، بعنوان یکی از ادارات زیر شاخه معاونت درمان ، به شرح چهار چوب و وظایف این اداره ونیز معرفی حکیم سید اسماعیل جرجانی و روز آزمایشگاه پرداخت .
 و در ادامه با تبریک این روز به کلیه همکاران در تمامی رده های آزمایشگاهی ، به تشریح نقش آزمایشگاه در تشخیص بیماریها و لزوم توجه مراجعه کنندگان آزمایشگاه به نکات و توصیه های مسئولین پذیرش و نمونه گیری پرداخت .
و در ادامه به سوالات شنوندگان محترم برنامه در این زمینه پاسخ گفت .
ایشان ضمن مهم برشمردن رعایت قوانین ومقررات سازمانهای بیمه گر و آزمایشگاه مرجع سلامت ، بر اهمیت رعایت شرایط قبل از اخذ نمونه های آزمایشگاهی و نیزارائه اطلاعات درباره  داروهای مصرفی ( بخاطر تداخل برخی داروها در نتایج تستهای آزمایشگاهی ) تاکید کرد  و ارائه آدرس و شماره تماس برای اعلام نتایج بحرانی وتماسهای ضروری با بیمار را ، ضروری دانست .
جناب آقای دکتر صدیقی در ادامه افزود :
رعایت شرایط انجام عمومی واختصاصی آزمایشات و همکاری در درخواست تکرار تست از طرف آزمایشگاه و دادن اطلاعات در تعرفه ها ی آزمایشگاهی در بخش های دولتی وخصوصی  و رعایت آن از سوی آزمایشگاههای تحت پوشش ، از الزامات امور آزمایشگاهها می باشد .
ایشان در ادامه صحبتهای خود ضمن شرح امکانات و تجهیزات و تکنولوژی بروز موجود در شبکه آزمایشگاهی خصوصی ودولتی و بهینه شدن آن با اجرای برنامه های تحول نظام سلامت ، به بیان علت ارجاع  برخی تستها به خارج ازشبکه آزمایشگاهی ( با رعایت الزامات مدون شده و ارکان نحوه ارجاع نمونه از طرف آزمایشگاه مرجع وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی ) پرداخت و در نهایت از رادیو شهر مراغه بخاط فراهم کردن این ارتباط مردمی ، قدردانی و تشکر نمود .

  • واحد ارجاع دهنده