تاریخ : يکشنبه 1 مرداد 1402
کد 2941
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی دکتر الهه حق گشایی معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه ضمن بیان این موضوع افزود: فشار خون در موارد متعددی علامت خاصی ندارد اما می تواند سبب عوارض خطرناکی همچون سکته های مغزی و سکته های قلبی و نارسایی کلیه گردد.

وی توصیه کرد: همه افراد بالای 30 سال که بیماری فشار خون بالا ندارند، حداقل سالی یک بار برای اندازه گیری دقیق فشار خون به مراکز و خانه های بهداشتی مراجعه نمایند و همچنین افراد مبتلا به بیماری، بصورت منظم و ماهانه برای اندازه گیری دقیق فشار خون خود و همچنین برای دریافت دیگر خدمات بهداشتی  و مراقبت های مربوط به بیماری خود به مراقب سلامت یا بهورز و پزشک مرکز بهداشتی خود مراجعه نمایند.

غلامی کارشناس مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی در مصاحبه با روابط عمومی این معاونت گفت: سابقه خانوادگی ابتلا به بیماری فشار خون، مصرف زیاد نمک، مصرف الکل و دخانیات، چاقی و بیماری دیابت از مهم ترین عوامل زمینه ساز این بیماری می باشند.

غلامی خاطر نشان کرد: بیماران مبتلا به فشار خون بالا ماهانه توسط بهورزان یا مراقبین سلامت مراقبت می شوند که این مراقبت ها شامل اندازه گیری فشار خون، تن سنجی، بررسی عوارض دارو ها و در صورت نیاز ارجاع به پزشک مرکز و همچنین  هر سه ماه توسط پزشک مرکز بهداشتی خود مراقبت و ویزیت می شوند.
 
  • واحد ارجاع دهنده معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه