تاریخ : سه شنبه 13 تير 1402
کد 2909
دکتر الهه حق گشایی رئیس مرکز بهداشت شهرستان مراغه ضمن بیان این موضوع افزود: با عنایت به نقش تغذیه با شیر مادر در سلامت شیرخواران ، و با توجه به توسعه اهداف مرتبط با بانک شیر مادر ، به همت گروه جوانی جمعیت و سلامت خانواده معاونت بهداشتی، اولین بسته شیر مادر اهدایی به بانک شیر مادر استان ارسال گردید.
وی اظهار کرد: شیرهای اهدایی دربانک شیر مورد آزمایش میکروبی قرار گرفته و سپس طی فرایند پاستوریزاسیون ، وارد چرخه ذخیره سازی شده و در موارد مورد نیاز و تغذیه شیرخواران محروم از شیر مادر مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از شیر های بانک شیر ،  بسیار با ارزش تر از شیر مصنوعی بوده و برای هضم و جذب شیرخواران مناسب تر است. درواقع مصرفشیرخشک براین نوزادان اصلاًمطلوب نیست وباید یاد آوری کرد که سازمان بهداشت جهانی و یونیسف اعلام می‌کند، بهترین شیر برای نوزاد شیر مادر است.
معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه اذعان نمود: اگر به هر دلیلی نوزاد نتوانست از شیر مادرش تغذیه کند، بهترین شیر، شیر یک مادر دیگر برای جایگزینی است و امن‌ترین شیر نیز شیری است که از بانک‌های شیر دریافت می‌شود چرا که امنیت وسالم بودن شیردر بانک‌های شیرتضمین شده است.
معاونت بهداشتی مراغه ، ضمن تقدیر از این مادر ، از کلیه مادران دعوت می نماید تا در صورت علاقمندی به موضوع اهدای شیر ، جهت کسب اطلاعات و هماهنگیهای لازم با شماره تلفن 37222221 تماس حاصل نمایند.
  • واحد ارجاع دهنده معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه