تاریخ : پنجشنبه 11 خرداد 1402
کد 2837
به گزارش مفدا مراغه،اولین دوره آزمون اسکی کارآموزی احیای قلبی ریوی دانشجویان ترم ۴ اتاق عمل در محل سالن مهارتهای بالینی دانشکده برگزار گردید. این آزمون با شرکت ۱۵ نفر دانشجوی اتاق عمل ورودی نیمسال اول ۱۴۰۰ برگزار شد.

در هر جلسه این آزمون ۲ گروه ۴ نفره از دانشجویان شرکت داشتند یک گروه ۳ نفره بودند ابتدا گروهها در قرنطینه قرار گرفتند و به ترتیب لیست هر دانشجو از قرنطینه خارج و پروسیجر مربوط به هر ایستگاه اجرا میکرد دانشجویان در ۴ ایستگاه  مورد ارزیابی قرار گرفتند.و به ترتیب لیست هر دانشجو از قرنطینه خارج و پروسیجر مربوط به هر ایستگاه اجرا میکرد دانشجویان در ۴ ایستگاه به شرح ذیل مورد ارزیابی قرار گرفتند.
1. ایستگاه مدیریت راه هوایی بصورت تک نفره و به قید قرعه یکی از پروسیجرهای مانورهای باز کردن راه هوایی BMV و جایگذاری LMA و ETT براساس سناریوهای موجود را انجام دادند.
2. ایستگاه BLS بصورت ۲ نفره و هر کدام به مدت یک دقیقه اقدامات احیای پایه شامل تهویه و ماساژ قلبی را انجام دادند. ایستگاه -ACLS بصورت تیمی و بر اساس گروه بندی کارآموزی اقدامات احیای پیشرفته شامل تهویه ماساژ قلبی
3.دارو درمانی و استفاده از دفیبریلاتور را انجام دادند.
4. ایستگاه داروهای ترالی اورژانس بصورت کتبی و با سوالات چهار گزینه ای ارزیابی انجام شد.
 
لازم به توضیح است ۴۵ درصد نمره کارآموزی به این ازمون اختصاص داشت و همه گروهها دو روز اول کارآموزی موارد ارزیابی شده در آزمون اسکی در سالن مهارتهای بالینی به آنها آموزش داده شد.
  • واحد ارجاع دهنده معاونت آموزشی ، تحقیقات و دانشجویی و فرهنگی