تاریخ : سه شنبه 2 خرداد 1402
کد 2819
به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی مراغه، دکتر الله وردی ارجمند افزود: یکی از خدمات مهم و قابل ارائه برای گروه هدف نوجوانان، برنامه مراقبت و ارزیابی پزشکی و غیرپزشکی گروه سنی 5 تا 18 سال است، که هر سه سال یکبار، توسط مراقب سلامت و پزشک عمومی، به صورت رایگان انجام می شود و در صورت لزوم، برای انجام آزمایش های پاراکلینیک یا درمان، به آزمایشگاه یا مراکز تخصصی ارجاع می شود.
 
وی ادامه داد: در این راستا ۸۱ درصد از  دانش آموزان پایه های پیش دبستانی، اول، چهارم، هفتم و دهم این شهرستان در سال گذشته مورد ارزیابی پزشکان و مراقبین سلامت قرار گرفتند.
 
وی اذعان کرد: در حوزه جوانان نیز در سال ۱۴۰۱ بیش از ۳۰ درصد جوانان ارزیابی سلامت شده اند که با توجه به آمار های کشوری، رتبه مناسبی می باشد.
 
وی اذعان کرد: هم چنین در این مدت برای ۵۷۵۳ نفر دوره های آموزشی با موضوع ازدواج سالم و پایدار توسط کارشناسان بهداشتی برگزار شده است.
 
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه نیز گفت: هر سه  سال یک بار برنامه مراقبت دوره ای و پیشگیری از رفتارهای آسیب رسان در گروه سنی نوجوانان و جوانان ( گروه سنی 5 تا 30 سال) انجام می پذیرد چرا که این دو دوره از مراحل مهم رشدی است .
 
دکتر حق گشایی افزود: هرچند در دوران جوانی رشد جسمی به آن سرعت و کیفیت که در دوره‌های کودکی و نوجوانی وجود دارد چشم‌گیر نیست اما هنوز جوان در شرایطی قرار دارد که نیازهای تغذیه‌ای، بهداشت و ... اهمیت ویژه‌ای در سلامت او، اطرافیان و نسل بعد از او دارند و بر این اساس مجموع معاونت بهداشتی این دانشکده با تلاش های مستمر توسط کارشناسان دوره دیده پیگیر این موضوع در گروه های هدف هستند.
 
وی در پایان گفت : در اين معاونت  مراقبت های بهداشتی  توسط مراقبان سلامت و پزشکان  باهدف تامين، حفظ و ارتقاي سلامت آنان در همه ابعاد جسمي، رواني و اجتماعي انجام می‌گیرد.
 
به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی مراغه واحد سلامت جوانان، نوجوانان و مدارس یکی از واحدهای تابعه معاونت بهداشتی این دانشکده است که هدف تامین، حفظ و ارتقاء سطح سلامت جسمی، روانی و اجتماعی نوجوانان، جوانان و دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی را بر عهده دارد. در این راستا فعالیت های این واحد شامل دو گروه سنی نوجوان (۱۸-۵ سال دانش آموز و غیردانش آموز) و جوان (۳۰-۱۸ سال دانشجو و غیردانشجو) می باشد.