تاریخ : يکشنبه 24 ارديبهشت 1402
کد 2797
مطالعه و اجرای طرح بیمارستان‌های ارتقاء دهنده سلامت توسط دکتر حق‌گشایی با همکاری معاونت درمان و معاونت آموزشی- پژوهشی در مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی مراغه منجر شد تا این بیمارستان موفق به کسب گواهینامه بین المللی بیمارستان‌های ارتقاء دهنده سلامت شود.

دکتر حق گشایی ضمن تقدیر و تشکر از همه پرسنل بیمارستان شهید بهشتی و معاونت بهداشتی در مصاحبه با روابط عمومی دانشکده اذعان داشت که برنامه‌های ارتقای سلامت یک راهبرد جامع و موثر است که می تواند بهداشت و سلامتی بیماران، پرسنل بیمارستانی و جامعه را بهبود ببخشد.

ایشان در ادامه گفت: چهار حوزه متمرکز بیمارستان‌های ارتقا دهنده سلامت شامل ارتقای سلامت بیماران، ارتقای سلامت کارکنان، تغییر سازمان به مکانی جهت ارتقای سلامت و ارتقای سلامت جامعه در محیط بیمارستان است.

معاون بهداشتی دانشکده عنوان کردند که همه ما بیمارستان‌ها را محلی برای درمان بیماران قلمداد می‌کنیم، درحالی که مدل‌های ارتقای سلامت و پیشگیری از خطرات سلامتی در بیمارستان‌ها موفقیت‌های زیادی را به همراه دارد. با وجود پیشرفت‌هایی که در کشورهای اروپایی در زمینه ارتقای سلامت در بیمارستان‌ها رخ داده است، این پدیده در کشورهای در حال توسعه به ندرت دیده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رسالت بیمارستان‌های ارتقا دهنده سلامت تغییر نگرش درمان محور به نگرش سلامت محور می‌باشد؛ گفت: بیمارستان‌های ارتقا دهنده سلامت بدنبال نهادینه کردن مفهوم پیشگیری و ارتقای سلامت بین پرسنل بیمارستان، توانمند‌سازی بیماران در بیمارستان، تعامل مناسب بیمارستان با جامعه و آموزش به مردم می باشد.
 
  • واحد ارجاع دهنده معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه