تاریخ : يکشنبه 17 ارديبهشت 1402
کد 2778
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه؛ دکتر حق گشایی در جلسه پزشکان تیم سلامت ضمن بیان این مطب افزود: در برنامه پزشک خانواده ارتباط نزدیک بین مراقبین و پزشکان تیم سلامت با کل اعضای خانواده برقرار  می شود تا تیم سلامت  مشکلات بهداشتی و درمانی آنها را بدانند و ارتباط صمیمی باید بین تیم سلامت و جمعیت تحت پوشش شکل بگیرد. 
 همچنین وی خاطر نشان کرد: یکی از مهم ترین ویژگی های برنامه پزشک خانواده این است که فرد در صورت داشتن بیماری ابتدا به پزشکی مراجعه می کند که به تمامی مشکلات و سوابق بیماری در خانواده فرد آگاه است که این مسئله می تواند در امر تشخیص و درمان بیماری فرد کمک فراوانی به بیمار و پزشک معالج کند و در صورت نیاز فرد به پزشک متخصص ارجاع داده شود. 
در ادامه مهندس رحمانی رئیس گروه گسترش شبکه های بهداشتی معاونت بهداشت دانشکده  علوم پزشکی مراغه گفت: معاونت بهداشتی در راستای تکمیل نیروی انسانی خود برای اجرای این برنامه فرخوان جذب نیرو اعلام نموده چون بر اساس طرح پزشک خانواده به ازای هر 3 هزار نفر یک پزشک و هر هزار و پانصد نفر یک مراقب سلامت نیاز است.
در ادامه جلسه هر یک از پزشکان تیم سلامت به بیان نظرات و پیشنهادات خود در راستای اجرای هر چه بهتر برنامه پزشک خانواده پرداختند.
  • واحد ارجاع دهنده معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه