تاریخ : جمعه 15 ارديبهشت 1402
کد 2767
به گزارش روابط عمومی دکتر الهه حق‌گشایی روز پنج‌شنبه در بخش پایانی از همایش پیاده‌روی خانوادگی که به مناسبت 16 اردیبهشت و روز مراغه برگزار شد، افزود: اهمیت پیشگیری به ویژه در حوزه سلامت بر کسی پوشیده نیست تا جایی که پيامبر(ص) نیز خطاب به حضرت علی (ع) اینگونه ‌فرموده‌اند که «چهار چيز را درياب: جوانى‌‌ات را پيش از پيرى، سلامتى‌‌ات را پيش از بيمارى، ثروتت را پيش از فقر و زندگى‌‌ات را پيش از مرگ».  

وی ضمن تبریک فرا رسیدن روز مراغه به همه شهروندان توصیه کرد تا در سایه اهمیت دادن به پیشگیری و توصیه‌های بهداشتی، در ارتقای سلامت این کهن‌شهر با معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی همکاری کنند.  

 وی کنترل منظم فشار خون، کنترل سطح کلسترول و تری گلیسیرید، ورزش منظم و وزن مناسب را از عوامل پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی عنوان کرد و افزود: رژیم غذایی سالم، دوری از دخانیات و مدیریت استرس نیز از دیگر عوامل به شمار می‌رود.  

 دکتر حق‌گشایی همچنین خواب کافی و کنترل دیابت در راستای کنترل بیماری‌های قلبی و عروقی را مهم دانست و اصلاح سبک زندگی را نویدبخش پیشگیری از بیماری‌ها معرفی کرد.   

به گفته معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه، پیشگیری نه تنها ضامن سلامت جسمانی و روانی است، بلکه از هزینه‌های بالای درمان نیز جلوگیری می‌کند و جامعه را در مسیر پیشرفت قرار می‌دهد.  

 «حق‌گشایی» از خیران شهرستان به ویژه خیران حوزه سلامت خواست تا از فعالیت‌های معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی که از بروز بیماری‌ها پیشگیری می‌کند، بیش از پیش حمایت کنند.  

در این پیاده‌روی خانوادگی که به مناسب فرارسیدن 16 اردیبهشت مصادف با روز مراغه برگزار شد، شرکت‌کنندگان مسیر میدان کریمی تا عبدالقادر را طی کردند و نهایت به قید قرعه هدایایی به آنان اهدا شد.