تاریخ : شنبه 19 فروردين 1402
کد 2679
رئیس گروه سلامت محیط و کار؛ ضمن بیان این موضوع گفت: هدف از تشدید نظارتی بر فعالیت مراکز تولید و عرضه مواد غذایی را در طول ماه مبارک رمضان "حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه با توجه به شرایط خاص کشور و شیوع ویروس کرونا، همچنین مهار و کاهش بیماریهای مرتبط با آب و غذایی است.

 وی اضافه کرد: تیم سلامت  نوروزی و ماه مبارک رمضان متشکل از۲۸  بازرس بهداشت محیط و حرفه صبح و عصر به صورت شیفتی بازدید و نظارت مستمر خواهد داشت و در شیفت شب به صورت آنکال و آماده باش به منظور پاسخگویی به  مشکلات بهداشتی  مردم و در ایام رمضان نظارت بهداشتی بعد از افطار توسط بازرسان صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در راستای حفظ سلامت شهروندان و امنیت مواد غذایی، بازرسین بهداشت محیط شهرستان به صورت تیمی و  با همراهی نمایندگان ادارات صنعت معدن و دامپزشکی ، اتاق اصناف، شهرداری و تعزیرات حکومتی اقدام به انجام بازدید مشترک از متصدیان عرضه زولبیا و بامیه ، نان روغنی و دیگر واحد ها در سطح شهرستان کردند.

 امیر پور افزود: بازرسان بهداشت محیط دانشکده علوم پزشکی مراغه مجهز به دستگاه های سنجش پرتابل بوده، که با  1033 نمونه‌برداری از آب، مواد غذایی، آلاینده سنجی سطوح با دقت و سرعت بیشتری نظارت ها را انجام می دهند.

به گزارش روابط عمومي دانشکده علوم پزشکی مراغه سامانه رسیدگی به شکایات مردمی 190 مستقر در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت شبانه روزی و با حضور تمام وقت کارشناسان، آماده دریافت و رسیدگی فوری به شکایات شهروندان در زمینه مشکلات بهداشتی در سراسر کشور است که در این راستــا کارشناســان بهداشت محیط دانشکده ضمن دریافت سریع شکایات ضمن پیگیری آنها نتایج اقدامات انجام شده را در اسرع زمان در سامانه ثبت می نمایند و شهروندان قادر خواهند بود با دریافت کد پیگیری از نتیجه شکایت خود در اسرع وقت مطلع شوند.