تاریخ : سه شنبه 15 فروردين 1402
کد 2672
➖ دکتر «اللهوردی ارجمند» روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه البته یکی از دلایل افزایش تعداد مراجعه‌ها تعطیلی مطب پزشکان و مراکز درمانی خصوصی در ایام نوروزی بوده است اما به هر حال روند ابتلا به کرونا در مراغه صعودی است، افزود: ۹ نفر از بیماران بستری شده کرونایی در بیمارستان امیرالمومنین(ع) به صورت ایزوله تحت مراقبت‌های پزشکی هستند، یک نفر در بخش مراقبت‌های ویژه حضور دارد و ۱۱ نفر نیز در بخش عمومی هستند.

➖ وی با اشاره به اینکه یک بیمار مبتلا به کرونا نیز در بخش کودکان بیمارستان سینا بستری است، اضافه کرد: در نیمه نخست ماه جاری ۸۰ نفر در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های مراغه بستری شدند که نتیجه آزمایش ۲۰ نفر از آنان مثبت بود.

➖ رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه ادامه داد: موج صعودی کرونا در این شهرستان در بهمن سال گذشته به اوج رسید و طی اسفندماه نیز ۳۰ بیمار مشکوک به کرونا بستری شدند که نتیجه آزمایش کووید ۱۹ هفت نفر از آنان مثبت اعلام شد.

➖ به گفته دکتر «ارجمند» در سال گذشته سه‌هزار و ۴۰۶ نفر در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های مراغه بستری شدند و تعداد مرگ و میر قطعی ناشی از بیماری کووید ۱۹ به ۴۰ نفر رسید.

➖ تعداد مرگ و میر قطعی ناشی از بیماری کووید ۱۹ در مراغه طی سال گذشته ۴۰ نفر بود.

➖ وی افزود: تعداد پزشکان در بیمارستان‌های این شهرستان افزایش یافته و بیمارستان‌ها نیز برای پذیرش احتمالی تعداد بیشتر بیماران کووید ۱۹ مهیا شده است.

🌐وب سایت: https://www.mrgums.ac.ir
📌کانال پیام رسان ایتا: https://eitaa.com/joinchat/680657132Cbfd7353b4a
📌کانال پیام رسان بله: ble.ir/join/NjljMmNiNG