تاریخ : شنبه 21 فروردين 1395
کد 262

دکتر نسل سراجی با اشاره به نقش هریک از دانشگاههای علوم پزشکی منطقه گفت: همیاری این دانشگاهها زمینه رشد علمی و پژوهشی منطقه و در نهایت کشور را فراهم خواهد آورد.

ایشان افزود: دانشگاههای مادر می توانند راهگشای بسیاری از مسائل در منطقه باشند. ما باید با واقعی کردن نگاه خود نیازهای منطقه را بسنجیم و سعی در تامین نیروهای مورد نیاز خود برای رفع این نیازها بکنیم.

نماینده وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی گفت: دانشگاههای مادر مانند دانشگاه علوم پزشکی تبریز باید از پتانسیل دانشگاههای علوم پزشکی دیگر استفاده بکنند تا سطح علمی منطقه ارتقاء یابد.

به گزارش روابط عمومی، در دومین نشست معاونین آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی منطقه 2 آمایش سرزمین سلامت کشور که در مراغه و با حضور دکتر نسل سراجی، نماینده وزارت در منطقه 2، دکتر جنتی، سرپرست دانشکده علوم پزشکی مراغه، دکتر اصلان آبادی، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، دکتر بیلان، مسئول EDC معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تبریز و معاونین آموزشی و مسئولین EDC  دانشگاههای علوم پزشکی مراغه، ارومیه و اردبیل برگزار شد، راهکارهای عملیاتی ساختن و پیگیری اقدامات انجام یافته و فرآیند سازی بسته های 12 گانه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در ابتدای این نشست، دکتر علی جنتی، سرپرست دانشکده علوم پزشکی مراغه، ضمن خوشامد گویی به مهمانان گفت: تشکیل کمیته کلان منطقه 2 آمایش سرزمینی سلامت اتفاق بسیار مبارکی ست و امیدواریم دانشگاههای علوم پزشکی نوپا بتوانند از این فرصت برای رشد و ارتقاء خود دست یابند.

در ادامه ی این نشست، دکتر اصلان آبادی گزارشی از عملکرد 6 ماهه و رویکرد های کلان منطقه برای سال جاری را ارائه کرد. ایشان در بخشی از سخنان خود گفت: از بدو شروع بحث همیاری کلان منطقه و تشکیل دبیرخانه هماهنگی های لازم برای دستیابی به اهداف ابلاغی وزارتخانه انجام یافته است و اکثر دانشگاهها و کار گروهها همکاری بسیار خوبی داشته اند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: هدف این طرح ایجاد زمینه حمایت دانشگاههای مادر از دانشگاههای کوچک و در حال توسعه می باشد که برآیند آن توسعه منطقه خواهد بود. براین اساس نیازسنجی های منطقه و توانمندی های دانشگاههای علوم پزشکی منطقه صورت گرفته و امیدواریم در شش ماه آتی بتوانیم با ایجاد زیرساخت های مورد نیاز زمینه همکاری مناسب دانشگاههای علوم پزشکی منطقه را فراهم بیاوریم.

دکتر اصلان آبادی گفت: علاوه بر ماموریت های دوازده گانه وزارت بهداشت، چهار ماموریت ویژه به منطقه 2 آموزش عالی سلامت کشور محول شده که علاوه بر اینکه موجبات هم افزایی بین دانشگاه های علوم پزشکی منطقه را فراهم خواهد کرد، به توسعه ملی این رشته ها نیز می انجامد .

وی با بیان اینکه دستاورد های این طرح ها، منطقه ای نیستند و نتایج آن، قابل تعمیم به سراسر کشور است، گفت: هر گونه اقدام در جهت توسعه آموزشی این رشته ها، در جهت اصلاح های آموزشی و حتی توسعه در منابع نیز بر عهده کارگروه مربوطه در منطقه 2 است .

گفتنی ست در این نشست معاونین آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی منطقه گزارشی از عملکرد ها و برنامه های پیش روی خود را ارائه کردند. دکتر تنومند، معاون آموزشی دانشکده علوم پزشکی مراغه، با مهم شمردن تشکیل کلان منطقه 2 آمایش سرزمینی سلامت کشور گفت: این امر فرصت بسیار مغتنمی ست تا دانشگاههای علوم پزشکی نوپا از تجربیات دانشگاههای مادر استفاده بکنند و در تامین نیازهای منطقه نقش خود را به بهترین وجه بازی بکنند.

ایشان افزود: از زمان شروع این همکاری، دانشکده علوم پزشکی مراغه همگام با دیگر دانشگاههای علوم پزشکی منطقه سعی در اجرای بسته های 12 گانه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی کرده است و امیدواریم با حمایت دانشگاههای مادر بتوانیم در کمترین زمان شاهد به بار نشستن عملی این اقدامات باشیم.