تاریخ : چهارشنبه 3 اسفند 1401
کد 2610
متن پیام بدین شرح است:
رسول خداصلی الله و علیه وآله می فرمایند: شعبان ماه من است هر که یک روز از این ماه را روزه بدارد بهشت بر او واجب می شود.

شعبان که مه سرور هر مرد و زن است
تابان ز وجود جلوه چهار تن است
هم مولد سجاد و ابالفضل و حسین
هم مولد پاک حجت بن الحسن است...

ماه پرفیض و برکت شعبان با اعیاد مبارک و خجسته میلاد بزرگ پرچمدار ولایت وامامت حضرت اباعبدالله الحسین ( ع ) ودلداده ترین جانبازنخلستان وفاداری حضرت ابالفضل العباس (ع ) وهمچنین ولادت امام الساجدین و زینت بخش عابدین حضرت امام علی ابن الحسین (ع) حلول کرد تا زیباترین روزهای تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی ایران به زیبایی نام های نامدار« روز پاسدار » ، « روز جانباز » و « روز صحیفه سجادیه »  ماندگار شود.

به واسطه رشادت و جانفشانی های پاسداران رشید و غیور انقلاب اسلامی و همچنین فداکاری و ایثارگری جانبازان سرافراز و دلاور  روزهای سوم و چهارم این ماه به ترتیب به عنوان روز پاسدار و جانباز نامگذاری شده است که یک ملت قدردان و مدیون تلاش ها و ایثارگری های این عزیزان سرفراز هستند.
 
روز پاسدار، روز تجلی و تحقق صیانت و پاسداری از اسلام ناب محمدی و تبلور حراست از اهداف و ارزش های متعالی اسلامی است که کارنامه ی درخشان و پر افتخار مجاهداتشان در عرصه های مختلف تاریخ انقلاب اسلامی به عنوان الگویی کارآمد و مردمی در دفاع از ارزش ها و عینیت بخشیدن به عزت و اقتدار حسینی نمود پیدا می کند.
 
روز جانباز نیز نماد ایثار و گذشت و مصداق واقعی مجاهدت ها و از خودگذشتگی این جان برکفان عزیز در مکتب بزرگ جانباز دشت کربلا است.

اینجانب فرارسیدن ماه شعبان را به همکاران گرانقدر، اعضای بزرگوار هیات علمی و دانشجویان عزیز و همچنین پیروان و دوستداران امامت و ولایت صمصمانه تبریک و شادباش می گویم و امید دارم با اطاعت و رهروی در راه راستین آنان، سعادتمند و عاقبت بخیر باشیم.

دکتر الهوردی ارجمند – رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه