تاریخ : دوشنبه 1 اسفند 1401
کد 2602
دکتر ارجمند در این باره گفت:  ارزیابی ارزیابان دفتر سازمان جهانی بهداشت از طرح«ICERP۲» بسیار مثبت بوده و خوشبختانه با تلاش و پشتکار تیم معاونت بهداشتی و اداره آزمایشگاه مرکزی سلامت و مسئول فنی و کارکنان پرتلاش آزمایشگاه معاونت بهداشت، موفق به اخذ درجه سبز، توسط ارزیابان دفتر سازمان جهانی بهداشت از طرح «ICERP۲» شدیم.

➖ایشان ضمن اشاره به «اهمیت دسترسی به خدمات آزمایشگاهی باکیفیت» افزود:  ارائه  خدمات آزمایشگاهی تخصصی به واسطه فناوری و تجهیزات پیشرفته در راستای دسترسی و بهره‌مندی اقشار کم برخوردار در سطح شهرستان، یکی از مهمترین اهدافی است که دانشکده علوم پزشکی مراغه و مرکز بهداشت شهرستان دنبال می‌کند. 

➖رئیس دانشکده علوم پزشکی ادامه داد:با توجه به هزینه های بالای بیماری انسان و تاثیرات منفی ان ، پیشگیری بر درمان اولویت دارد و خدمات آزمایشگاهی در فرآیند پیشگیری از بیماری‌ها و تشخیص به هنگام آن نقش مهمی را ایفا می‌کند بنابراین، بهبود و توسعه خدمات آزمایشگاهی با رویکرد کیفیت محور می‌تواند، کمک شایانی به ارایه‌دهنگان خدمات سلامت بکند. 

➖وی گفت: کسب درجه سبز از طرح«ICERP۲»، باعث خواهد شد تا پیشرفته‌ترین تجهیزات آزمایشگاهی به معاونت بهداشتی و دانشکده علوم پزشکی مراغه اضافه گردد و به تبع آن قطعاً با وجود چنین تجهیزاتی، قدرت تشخیص و تصمیم‌گیری بالینی ارتقا خواهد یافت. 

➖دکتر حق گشایی، معاون بهداشتی دانشکده و رئیس مرکز بهداشت شهرستان اظهار داشتند: با مجهز نمودن آزمایشگاه های ما به تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی، می توانیم در ارایه خدمات آزمایشگاهی استاندارد و ایمن در سطح منطقه جنوب استان؛ سرآمد باشیم.
  • واحد ارجاع دهنده معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه