تاریخ : دوشنبه 1 اسفند 1401
کد 2601
دکتر ارجمند در این باره گفت:  ارزیابی ارزیابان دفتر سازمان جهانی بهداشت از طرح«ICERP2» بسیار مثبت بوده و خوشبختانه با تلاش و پشتکار تیم معاونت بهداشتی و اداره آزمایشگاه مرکزی سلامت و مسئول فنی و کارکنان پرتلاش آزمایشگاه معاونت بهداشت، موفق به اخذ درجه سبز، توسط ارزیابان دفتر سازمان جهانی بهداشت از طرح «ICERP2» شدیم.

ایشان ضمن اشاره به «اهمیت دسترسی به خدمات آزمایشگاهی باکیفیت» افزود:  ارائه  خدمات آزمایشگاهی تخصصی به واسطه فناوری و تجهیزات پیشرفته در راستای دسترسی و بهره‌مندی اقشار کم برخوردار در سطح شهرستان، یکی از مهمترین اهدافی است که دانشکده علوم پزشکی مراغه و مرکز بهداشت شهرستان دنبال می‌کند. 

رئیس دانشکده علوم پزشکی ادامه داد:با توجه به هزینه های بالای بیماری انسان و تاثیرات منفی ان ، پیشگیری بر درمان اولویت دارد و خدمات آزمایشگاهی در فرآیند پیشگیری از بیماری‌ها و تشخیص به هنگام آن نقش مهمی را ایفا می‌کند بنابراین، بهبود و توسعه خدمات آزمایشگاهی با رویکرد کیفیت محور می‌تواند، کمک شایانی به ارایه‌دهنگان خدمات سلامت بکند. 

وی گفت: کسب درجه سبز از طرح«ICERP2»، باعث خواهد شد تا پیشرفته‌ترین تجهیزات آزمایشگاهی به معاونت بهداشتی و دانشکده علوم پزشکی مراغه اضافه گردد و به تبع آن قطعاً با وجود چنین تجهیزاتی، قدرت تشخیص و تصمیم‌گیری بالینی ارتقا خواهد یافت. 

دکتر حق گشایی، معاون بهداشتی دانشکده و رئیس مرکز بهداشت شهرستان اظهار داشتند: با مجهز نمودن آزمایشگاه های ما به تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی، می توانیم در ارایه خدمات آزمایشگاهی استاندارد و ایمن در سطح منطقه جنوب استان؛ سرآمد باشیم.