تاریخ : پنجشنبه 19 آذر 1394
کد 26

به گزارش روابط عمومی، آقای دکتر علی جنتی، سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه، ضمن اعلام اینکه تاکنون هیچ نوع مورد مشکوک به آنفلوانزا در سطح شهرستان مراغه گزارش نشده است از مردم خواست نکات بهداشتی را رعایت کنند و از هر نوع خود درمانی بپرهیزند.

آقای دکتر علی جنتی گفت: بروز آنفلوانزا در این فصل به هیچ وجه نگران کننده نیست چرا که هر سال با شروع فصل سرما شاهد مواردی از آنفلوانزا هستیم. اما بهر صورت همکاران ما در مراکز بهداشتی و درمانی آماده ی ارائه ی هر نوع خدمت درمانی و پیشگیری برای همشهریان عزیز هستند.

ایشان افزود: از علائم شایع این بیماری که با عنوان آنفلوانزای نوع H1N1  نوع A شناخته می شود تب و لرز، سردرد، سرفه و گلودرد ، دردهای عضلانی از جمله کمردرد، خستگی، ، خشونت صدا، استفراغ. درد بدن و کوفتگی است. و هر فرد در صورت مشاهده این علائم باید از دست دادن ، روبوسی کردن یا حضور در جمع پرهیز کند.

دکتر علی جنتی تاکید کرد: شرایط به دقت توسط وزارتخانه بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی رصد می شود و همه اقدامات پیشگیرانه انجام شده است و مردم نباید هیچگونه نگرانی داشته باشند.

ایشان ادامه داد: از رسانه های جمعی انتظار می رود بدون ایجاد جو نگران کننده ،مردم را با نحوه ی پیشگیری این بیماری آشنا سازند.