تاریخ : دوشنبه 10 بهمن 1401
کد 2569
در راستای اجرای برنامه سفیران سلامت طلبه در سال 1401 ، به منظور حمایت، تقویت و ترویج سبک زندگی سالم در مراکز حوزوي و فراهم نمودن زمينه هاي مناسب براي فعاليتهاي جمعی در بين طلاب با توجه به رویکرد آموزش همسانان و همچنين بهره گيري از توانمندي این قشر در فرهنگسازي رفتار سالم در جامعه دوره آموزشی کمکهای اولیه ونیز براساس نیازسنجی انجام شده در حوزه علمیه خواهران و برادران شهرستان طی چند جلسه برگزار شد.

این جلسات با هماهنگی و همکاری گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی شهرستان مراغه و مسئولین حوزه هاي علميه خواهران و برادران و با ارایه مطالب توسط کارشناسان مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی شهرستان برگزار شد.

محتوای آموزشی کمکهای اولیه شامل اقداماتی که هنگام وقوع حوادث برای جلوگیری از مرگ، پیشگیری از صدمات و عوارض بعدی، کاهش درد و رنج مصدوم قبل از رسیدن افراد حرفه ای و انتقال مصدوم به مراکز درمانی به عمل می آید.

این اقدامات می تواند شامل مواردی ساده مانند: پانسمان زخم و جراحت و یا مواردی مشکل تر نظیر انجام عملیات احیای قلبی - ریوی و… باشد که به سفیران سلامت طلبه ارایه گردید.

 انتظار می رود آموزشها به صورت آبشاری به سایر طلاب ، خانواده های طلاب و سایر اقشار جامعه منتقل شود .

گروه آموزش و ارتقای سلامت همچنان پشتیبانی لازم را در امر آموزش و توانمند سازی سفیران سلامت طلبه و ارایه مطالب دیگر آموزشی انجام خواهد داد.
 
  • واحد ارجاع دهنده معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه